همنشین دل

ای همنشین من در این دنیا،تو تمام غم های مرا بخاطر بسپار وهمیشه در اندیشه ات نگهدار و به تاریخ بگو که عده ای همیشه بدنبال حقندونخواهند گذاشت که مستکبران بر مسثضعفان وپابرهنگان حکومت کنند.

شناسایی قدم دوم فرایند جذب

سه شنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۲، ۰۶:۵۶ ب.ظ

امسال 23 سالی است که خداوند مرا برای مهمانی انتخاب کرده ، از خداوند تشکر میکنم که برای بیست و سومین بار مرا پذبرفت ، گرچه سر و روی ما به مهمان او نمی خورد .

چندین نفر از دوستان صحبت کردم نظرات متفاوتی را به مطالب ارائه کردند که فکر می کنم به گوشه ای از انتقادات پاسخ می دهم این اصل را دوستان فراموش نکنند هدف ما از جذب تغییر مسیر زندگی جوان است و این امری است بزرگ و پیامبر گونه می باشد که بعضی دوستان قبل از انجام آن وضو و نماز می خواندند.اگر دوستان بدنبال جذب نروند افراد به خوبی شناسایی نکنند استعداد ها شکوفا نمی شود و از ظرفیت ها استفاده نمی شود . البته این نکته مهم را فراموش نکنید نفاق در جذب جایی ندارد در جذب انسان مانند پیامبر باید  برای سرنوشت فرد دلسوز باشد نه اینکه ادای دلسوز ها را در بیاوریم .بگوییم می خواهیم فلانی را جذب کنیم و رفتارهایی که سابق نداشتیم را حالا داشته باشیم .در جذب رفاقت اصل است نه خود جذب .اگر رفاقت ابتدایی شکل نگیرد نمی توان به شناسایی رسید چون تا فرد به شما اعتماد نکند از واقعیات زندگی اش برای شما نخواهد گفت .اگر فرد در مرحله شناسایی با اصول ما( تشکل ) همخوانی نداشت رفاقت ما پا برجاست و تا انتهای سال تحصیلی با این فرد رفاقت داریم یکی دیگر از اصول که گفتیم خود را معرفی نکنید به همین دلیل است به این دلیل که اگر فرد برای تشکل مناسب نبود مرتبط با تشکل نشودو فقط به رابطه با خودمان محدود شود  . البته هرچه چشمان خود را زودتر باز کنیم و متوجه شویم سراغ چه کسانی برویم بهتر و قطعا بهتر خواهد بود یعنی شناسایی اولیه قوی داشته باشیم .

توجه کنیم اینکه ذکر کردیم رفاقت داشته باشیم فقط برای شناسایی است نه برای کشاندن به تشکل ، فرد باید خود تشکل رابشناسد و با چشمان باز به تشکل بیاید نه بخاطر رفاقت با فردی .

هنگامی که با فرد رابطه دوستانه دارید در بین صحبت ها باید چنین اطلاعاتی را از فرد بگیرید که چگونگی گرفتن اطلاعات نیز باید به شیوه ی مناسبی باشد .این کار را نکنید : یک جلسه پرسش و پاسخ بگیرید و او را بازجویی کنید.

1- آیا فرد با وظیفه دانشجو آشناست 2- از وضعیت دانشگاه راضی است 3- آیا دوست دارد خودش را ارتقا دهد 4- علاقه سیاسی اش چیست 5- چه سایت ها  و کتاب هایی را مطالعه می کند و ...


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۱۸
حامد برزگر

نظرات  (۱)

سلام حامدخان
اولا دستت درد نکنه که قالبت رو عوض کردی... خداییش!
دوم نماز و روزه هات قبول حق
سوم اینکه مطالب تشکیلاتی رو کم و بیش خواندم. با اکثرش موافقم. اول رفاقت بعد جذب! اصلا رفاقت که کردی یعنی جذب کردی دیگه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی