همنشین دل

ای همنشین من در این دنیا،تو تمام غم های مرا بخاطر بسپار وهمیشه در اندیشه ات نگهدار و به تاریخ بگو که عده ای همیشه بدنبال حقندونخواهند گذاشت که مستکبران بر مسثضعفان وپابرهنگان حکومت کنند.

پرورش حلقه متصل به شناسایی ...

سه شنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۲، ۰۱:۳۵ ب.ظ

چند روزی است خدمت سروران معظم نبودم و نتوانستم عرض ادب خدمتتان کنم .

اما بریم سر مطلب خودمون هرچند ، هم آقای هاشمی و هم آقای خاتمی افاضاتی داشته اند.صحبت های رئیس جمهور منتخب و دیدار مقام معظم رهبری با احمدی نژاد به نظرم نکات در خور توجهی داشته اند اما ما صرفنظر می کنیم ، فعلا  زمان مناسبی نیست وچیزهای مهم تری وجود دارد ، علی مطهری هم هم چنان تیتر های خبرگزاری ها  ازآن خود کرده است حالا بگذریم چه تیترهای نامربوطی استفاده می شود ، راستی یادم رفت درخشش والیبالیست ها هم تبریک میگم خدمت ایرانیان .

خب از پاسخ  ورودی جدید به سوالاتی که در پست قبلی  گذاشتم  متوجه خواهید شد که فرد به اصول و سازوکارهای تشکل هماهنگی دارد یا خیر؟!! که این همان مرحله شناسایی است . البته منظورم کلیات تشکل است ، نه جزئیات .برای مثال فردی نیاید به تشکل که اصلا به سیاست علاقه ندارد وهمچنین فعالیت در تشکل را الزامی نمی بیند .نکته قابل ذکر این است که باید دقت کنیم کسی که با ورودی جدید سروکار دارد با بنیه اعتقادی و با تشکل آشنایی لازم را داشته باشد بنابراین به هرکسی نگوییم جذب کن .

اما شاید از ابتدای سال تا به حال غفلت کردیم  و جذب نکردیم و به دنبال ورودی جدبد نرفتیم ، حال بعد از ثبت نام کجا دنبال ورودی جدید باشیم ؟!! به نظر خودم بهترین جاها که می تواند شناسایی اولیه به شما بدهد نمازهای جماعت ، مواقع روزنامه خواندن ، سایت دانشگاه ( منظورم سایت های ... نیست ، سایت های سیاسی است) کلاس های معارف و عمومی که اغلب افراد اظهار نظر می کنند ، جشن ورودی جدید ها از دانشکده گرفته تا دانشگاه ، اردوهای یزد گردی ابتدای سال اردو ها و مراسم های مذهبی دانشگاه .حال بر فرض فرد را شناختیم و تشخیص دادیم برای تشکل مناسب است ُ، حال وقت این است که از پست ومقام خود بگویید و شناسنامه تشکیلاتی خود را رو کنید وتشکل را معرفی کنید و شیوه کارها را معرفی کنید و اینکه چه کارهایی انجام می شود در همین حین می توانید متوجه شوید او به کدام قسمت ها علاقمند هست !!؟

بعد از آنکه متوجه شدید او به تشکل خواهد آمد با جلسه ای از واحد ها ، سطح او را شناخته و متناسب با آن به واحد مربوطه معرفیش کنید .البته از اینجا به بعد ورودی جدیدی که عضو تشکل شده باید با دیگر اعضا اخت شده و انس بگیرد نه فقط با شما .از اینجا به بعد مرحله پرورش شروع می شود که اگر استعداد های فرد درست شناخته نشود ، فرد تباه می شود و پرورش نمی یابد !!؟


همنشین دل 1 : از خدمات 8 ساله  احمدی نژاد و تیمش تشکر می کنیم هرجند اشکالاتی داشت اما پرکار تر از دولت های قبلی بود و ارزش های انقلابی رو ، رو دست گرفت . احمدی بود که در سازمان ملل اللهم عجل لولیک الفرج رو زمزمه کرد

همنشین دل 2 : مطالبی در قسمت نظرات عنوان شده که دوستان میتونند استفاده کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۲۵
حامد برزگر

نظرات  (۶)

سلام.خیلی جالب و مفید بود استفاده کردیم.تشکر.
یک سوال خیلی ذهنم رو مشغول کرده:
چرا جامعه اسلامی کمتر در دانشگاه دیده شده نسبت به دیگر تشکل ها؟
و من که این همه مدت در دانشگاه بودم تقریبا همه ی مسولین بسیج و انجمن اسلامی رو میشناختم اما حتی اسمه جامعه اسلامی رو هم نشنیده بودم تا پیش از انتخابات؟

پاسخ:
پاسخ:
تشکر از اظهار نظرتون. البته این همه مدت منظورتون چند سال هست ؟این مسئله که یک تشکل چه مقدار در دانشگاه بروز و ظهور میکند وابسته به تاریخچه و میزان فعالیت هست .در مورد انجمن اسلامی، فرد در دوران دانش اموزی نام تشکل انجمن اسلامی در گوشش بوده است و اسم ناشناخته ای نیست بسیج هم همین طور ، اما جامعه اسلامی این طور نیست .حتی شاید اتفاق بیافتد که دانشجویی انجمن را با جامعه اشتباه بگیرید کما اینکه خود من در سال اول همین اشتباه را می کردم .یکی دیگر از این عوامل دانشگاه هست ، الان دانشگاه هایی در سطح کشور وجود دارد که فقط تشکل جامعه و بسیج را دارند و در چنین دانشگاهی جامعه شناخته شده است .
یکی از بچه های تشکل جامعه ی اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد
بنده قصد جسارت نداشتم ولی خوب شما راه حل دادین برای جذب به تبع باید اول چرایی جذب کمی که بوده بررسی بشه و اگر صلاح دیدتون این هست که این مسئله نباید اینجا مطرح میشد این پیام و پیام قبلی رو نادید بگیرید.
یا حق

پاسخ:
پاسخ:
با سلام . فکر می کنم پاسخ به این سوال که چرا باید جذب کنیم در پست بهشتی یک ملت بود آمده باشد ، همچنین اگر بخواهیم تشکل را تسبیح به هم پیوسته ای در نظر بگیریم هرساله یک مهره ای مسئول می شود و سال بعد یا فوقش سه سال بعد این مهره از تنگه عبور خواهد کرد حال اگر مهره ها قبلی وجود نداشته باشد یا آمادگی لازم جهت گرفتن مسئولیت نباشد قطعا فاتحه ی تشکل طی سه سال خوانده شده است .اما اگر از دید خارج از تشکل نگاه کنیم وظیفه تشکل پرورش مدیر برای جامعه اسلامی است و این کار ممکن نیست مگر با جذب نیروی مستعد و توانا.همچنین اگر منظور جنابعالی چگونه مسئله جذب و امدن به تشکل را برای ورودی جدید توجیه کنیم یک کلام می توان گفت در دانشگاه و جامعه جنگی است که اگر می خواهی در جنگ لااقل جان خودت را حفظ کنی باید در تشکل حضور یابی. البته نکته مهم این است به سمت تشکلی بروی که توانایی این کار را دارد.
سلام.ممنون از جوابتون،استفاده کردیم.
اما:
فرمودین که انجمن اسلامی قبل دانشگاه شناخته شده است ولی برای بنده اینطوری نبود من هیچ شناختی نداشتم نسبت به انجمن اسلامی وفقط علاقه خاصی به فعالیت های سیاسی داشتم وفقط هم میدونستم که این فعالیت ها در دانشگاه انجام میشه ونمیدونستم توسطه چه گروه و تشکلی.
اما همونطورکه شمافرمودین من روز اولی که وارد دانشگاه شدم بچه های انجمن اسلامی من و راهنمایی میکردن و من اصلا نمیدونستم که اونا عضو انجمن هستن،بعد هم مکرر توی نمازخونه میدیدمشون و اونا هیچ وقت از تشکلشون برای من نگفتن تا زمانی که من خودم مدام ازشون سوال میکردم و میپرسیدم که پس دانشجوهایی که فعالیت سیاسی میکنن کجا هستن؟من تا قبل از دانشگاه تصورم این بود کسایی هستن و میگردن ودانشجوهای علاقه مند و پیدا میکنن و اموزش میدن اما اصلا اینطوری نیود.بنده جدب انجمن شدم در حال که فعالیت هایی که میخواستم توی جامعه اسلامی بیشتر انجام میشده و من هیچ اطلاعی نداشتم.حتی با اینکه بنده جذب انجمن شدم اما کمتر از یک سال تونستم که بمونم چون اون چیزی که من فکر میکردم نبود یعنی خیلی فعالیت هاش کمرنگ بود.نکته اینه که جایی که به طور رسمی وارد انجمن شدم قرفه هایی بود که برای ورودی جدیدها زده بودند در جشن ورودی که برگزار شد.اما شما فرمودین که قرفه زدن نمیتونه مفید به فایده باشه.
من و دوستام از همین قرفه ها وارد بسیج و انجمن شدیم.
و یه نکته دیگه اینکه توضیحاتتون به جا بود و مثالی خیلی شفافین زدین اما سوال بنده اینه که علت جذب کمی که بوده رو خواستم بدونم
با تشکر
یا حق


۲۷ تیر ۹۲ ، ۰۹:۴۹ همنشین دل
در پاسخ به ثامن
با سلام. در مورد اینکه انجمن اسلامی شناخته شده تر هست شاید عوامل دیگه ای مثل فعالیت های دانشجویی ، نحوه برگزاری انتخابات و ... نیز دخیل باشه ، که به نظرم خود اعضای تشکل بیشتر باید رو این موضوع تمرکز کنند.در مورد شناخت انجمن عرض کنم که حتی بعضی از اعضای جامعه ، نام جامعه رو با انجمن اشتباه می کنند. از نوع صحبت هاتون مشخص میشه که جنابعالی از افراد فعال هستید ، چون ذهنیت شما قبل از اومدن به دانشگاه این بوده که شما کجا فعالیت کنید . و بنده ویژگی افراد فعال رو ذکر کردم که ممکن است اخلاقیات تشکلی رو به هر دلیلی که می تونه این دلایل متفاوت باشه نپسندند و تشکل رو ترک کنند و یا خودشون در تشکل دست به کارهایی بزنن یا حتی خودشون یک سری از افراد رو دور خودشون جمع کنن که آخرین مورد از خطرناکترین موارد است .منظور بنده از غرفه ، غرفه روز جشن ورودی جدید نبوده منظور بنده روز ثبت نام بود . غرفه روز جشن ، به دو دلیل استقبال میشه 1- فراغت دانشجویان در جشن - اغلب جشن ها جذاب نیست -2- استقرار دانشجو در دانشگاه .اما اینکه جذب در هر تشکلی کم هست ، بنده هیچ قضاوتی از تشکل جامعه نمی کنم . اکثرا به این دلیل هست که یا شیوه جذب رو اطلاع ندارند یا اینکه علاقه و رغبتی برای این کار را ندارند که دلیل دوم از عدم آگاهی از اهمیت موضوع جذب ناشی میشود .
۰۲ مرداد ۹۲ ، ۲۲:۰۸ سعید قاضی پور
خسته نشی!!!!!!!!!

پاسخ:
پاسخ:
نه فعلا خسته نیستم ؟!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی