همنشین دل

ای همنشین من در این دنیا،تو تمام غم های مرا بخاطر بسپار وهمیشه در اندیشه ات نگهدار و به تاریخ بگو که عده ای همیشه بدنبال حقندونخواهند گذاشت که مستکبران بر مسثضعفان وپابرهنگان حکومت کنند.

خلاصه جذب

جمعه, ۲۸ تیر ۱۳۹۲، ۰۶:۵۱ ق.ظ
از ابتدا که شروع کردیم  اصلا به این مطلب نپرداختیم که جذب چند مرحله دارد و در هریک از این مرحله ها باید چه کرد اما درپایان کارمی خواهیم ذهنمان را چارت بندی کنیم و ببینیم اگر بخواهیم نیرویی را واردتشکل کنیم و او را بسازیم چگونه این کار را باید انجام داد

1- آشنایی

در این مرحله که فرد را در یک زمانی ، از طول سال با یک فرد آشنا می شویم ، که در گذشته گفتیم در حین یا قبل از  همین آشنایی  حواسمان خوب جمع است که سراغ چه کسی می رویم ، یک سوال مهم این است که آشنایی چگونه اتفاق بیافتد که بهترین نتیجه حاصل شود ، یه موقعی ما می خواستیم آشنا بشیم می رفتیم با یک سری از بچه ها سالن مطالعه دور فردی که می خواستیم باهاش آشنا بشیم حلقه می زدیم و خلاصه حالا یا اذیت میشد یا نمیشد به هر حال آشنا می شدیم .یا بعضی وقت ها که دیگه آۀخر دوران دانشجویی مون بود میرفتیم سر میز سلف با کسی می نشستیم که تنهای تنها نشسته و در آرامش کامل غذا می خورد که ما رو سرش خراب میشدیم .که البته خوب یا بد بودن این کار ها همه به ذائقه فرد بستگی داره .عذر میخوام یه کمی لحن کلام خاطره ای و خودمونی شد !!؟

2- شناسایی

عمده تشکل ها که یک سری عضو دارند و از این اعضا کثیر هیچ بهره ای نمی برند اشکال از همین مورد هست یا بهتر بگم کرم خوردگی از این جاست ، اغلب افراد وقتی می خواهند شروع به جذب کنن چون اولین بارشون هست هرکسی رو دیدن و آشنا شدن سریع با بچه ها آشناشون می کنن و میارن تو تشکل و تازه یه مسئولیتی که هیچ ربطی بهشون نداره رو تقدیم این ورودی بدبخت  می کنن غافل از اینکه آقای محترم ، خانم محترم این ورودی بدبخت اصلا برا تشکل ما مفید نیست ، این بدبخت هنوز چرایی اومدن به تشکل رو نمیدونه ، این بدبخت اصلا نمیدونه تشکل چی هست ، این بنده خدا اصلا استعدادش یه چیز دیگه هست و شما گذاشتیش سر یه کاری که هیچ ربطی به استعدادش نداره و کلا منظورم اینه که با این کارش این مرحله شناسایی زو حذف میکنه و کار تثبیت رو انجام میده ،

3- تثبیت

تثبیت بعد از شناسایی ، برای هر فرد ممکن هست تفاوت داشته باشه . اما مهم ترین بخش این قسمت معرفی اصول تشکل و اهداف تشکل به فرد هست و این رو نگم که بسیاری از افراد وقتی وارد تشکل میشن هیچی از اساسنامه رو نخوندن .اما اکثرا در این قسمت ورودی جدید رو صاحب مشغله ای می کنن تا ورودی جدید تثبیت بشه . اما پیشنهاد میشه یک سری جلساتی در نظر گرفته بشه مخصوص ورودی جدید ها ، افرادی که قرار بر تثبیت هست در این جلسات شرکت کنند و باهم آشنا بشن و شاید حتی تفریحی هم باشه . مثل نقد فیلم و یا ...

4- پرورش

اگر در مرحله شناسایی به خوبی توجه شده باشد می توان به سادگی متوجه شد که فرد در کدام بخش نیاز به آگاهی دارد و در کدام بخش قوی تر است ، همین عامل موجب می شود که فرد را چگونه پرورش داد .اما به راحتی در این مرحله متوجه می شویم که باید دوره ای اموزشی برای پرورش ورودی جدید در واحد اموزش به کار گرفته شود .

5- به کارگیری

حال فرد میوه درخت تشکل ماست ، اگر ما در تشکل به خوبی او را جذب کرده باشیم بهره خوبی از او می بریم و اگر هم ما در هر کدام از مراحل اشتباه کرده ایم قطعا میوه درخت ما کرم خورده خواهد بود و ما خواهیم دید از این جنس انحرافات ( رابطه های مشکوک ، انحراف سیاسی و ...

به پایان آمد این حکایت


یکی از دوستان نکته به جایی رو تذکر دادند: یکی از موضوعات مهم در مرحله آشنایی ، وضعیت درسی کسی است که اقدام به جذب کرده ، اگر ورودی مطلع شود که وضعیت درسی فرد بخاطر حضور در تشکل لطمه دیده ، قطعا به تشکل بدبین خواهد شد.

همنشین دل : صد بار گفتیم بچه مذهبی باید ، از همه لحاظ تاپ باشه .علی الخصوص وظیفه اصلیش که دانش جویی هست.


من بارها گفته‏ ام؛ از آن روزى باید ترسید که جوان ما، دانشجوى ما در دانشگاه انگیزه‏ ى طرح مسئله، طرح سؤال، طرح درخواست نداشته باشد. همه‏ ى همت ما باید این باشد که این روحیه ‏ى مطالبه، خواستن و مدعا داشتن در زمینه‏ هاى گوناگون را در نسل جوان کشورمان - بخصوص جوان علمى - گسترش بدهیم.

 رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار دانشجویان /مهر 86

اگر دانشجویان بخواهند قدرت تحلیل پیدا کنند، باید فعّالیت سیاسى بکنند؛ باید سیاست را بخوانند، بنویسند، بگویند، مذاکره و مباحثه کنند. تا این کار نشود، دانشجویان توانایى پیدا نمی کنند.

امام خامنه ای

 

 


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۲۸
حامد برزگر

نظرات  (۹)

۲۸ تیر ۹۲ ، ۱۰:۰۸ زرین کلاه
سلام حامد خدایی نظر های من رو چه کار می کنی؟

پاسخ:
پاسخ:
سلام .باور کن نمیاد . اگر میومد .ثبت می کردم .
۲۸ تیر ۹۲ ، ۱۰:۵۵ علیرضا یاری
سلام
همه ی نکاتی که گفتی درسته برادر اما اینم بهش نیازه اضافه کنی:

مهمترین عامل در جذب،توانایی کسی است که قدم در این راه نهاده و مهمترین قسمت این است که طرف مقابل احساس کند شما با سوادترید و این سواد حاصل کار تشکیلاتی بوده است و بدترین عامل برای دفع این است که احساس کنند از شما بیشتر میدانند و دلیل این عقب ماندگی را شما به وقت گذاری برای کار اجرایی بخواهید توجیه کنید.

پاسخ:
پاسخ: با سلام .احسنت .درسته .نکته به جایی هست .ذکر خواهم کرد قطعا.
سلام.مطالب مفیدی بود تشکر.
میشه در رابطه با اینکه وقتی فرد و رو شناسایی کردیم و حالا میخوایم که از اهمیت تشکل ،فعالیت ها و اهدافش براش بگیم هم مطالبی رو بذارید.

پاسخ:
پاسخ:
با سلام . تشکر. در این مورد اگر فرد بیش فعال باشد نیاز به گفتن اهمیت تشکل نیست .اما اگر فعال نباشد . نیاز هست بررسی بشه که فرد به کدام یک از سخنان بزرگان اهمیت میدن، در این موضوع اکثرا افراد برای حضرت آقا احترام خاصی قائلند که می توان با استفاده از بیانات حضرت اقا در مورد وظایف دانشجو ،به تبیین اهمیت تشکل پرداخت.
سلام علیکم
خیلی به خودم فشار آوردم تا مطلبت رو خوندم و طبق معمول قمپز در می کنم و شفاف می گم که دوره این چیزا گذشته!

پاسخ:
پاسخ:
سلام سید .زحمت کشیدید خوندید! برا شما تموم شده اما برا دانشجویی که میخواد تو دانشگاه جذب کنه لازمه !
چرا فکر میکنید دوره این مسئله به این مهمی گذشته؟!
الان یکی از دغدغه ی اصلی بنده و دوستانم همین جذب هست و نیازمند این مطالب

پاسخ:
پاسخ:
باسلام .
درباره جذب و مسائل آن بنده پستی نخواهم گذاشت، یا واضح تر بگویم ، علم بنده در این زمینه همین مقدار بود ، البته شاید استقبال دوستان نیز در این تصمیم موثربود.اما اگر نکته یا سوالی مد نظر جنابعالی و همچنین دوستان می باشد مطرح کنیدبنده در خدمت هستم .
سلام علیکم
من کلا باسبک کارای تشکیلاتی از جمله جذبش مشکل دارم!اینم تجربه سه چهار سال کار من هست دیگه!

پاسخ:
پاسخ:
سلام. ما هم احترام میذاریم به تجربه شما!
۳۱ تیر ۹۲ ، ۰۹:۵۸ همنشین دل
در جواب پیام خصصوصی :
در زمینه کار آموزشی ، سیاسی و فرهنگی بحث زیاد هست ! به این سادگی با نوشته ها نمی توان جواب گوی مسائل بود .در بحث تشکیلات هم بنده فقط جذب رو که احساس می کردم لازم هست بیان کردم و الا خود واحد تشکیلات هنوز جای کار داره ؟!!
اگر عمده سوالاتتون رو مطرح کنید تا بنده کلیاتی رو که نیاز هست بیان بشه رو بنویسم .متشکر
در پاسخ به پیام خصوصی :
در پی درخواست اولتون ، نیاز به همکاری و مشورت در تشکل هست و در بحث فرهنگی در هر محیطی با توجه به مقتضیات آن تصمیم گیری می شود و با مشورت در درون تشکل این مشکل حل خواهد شد .
در پی درخواست دوم : خبرگزاری فارس کافی هست ، اگر خیلی مصر به تجزیه و تحلیل هستید سایت برهان نیز تاکید می شود.در مورد خبرگزاری ها باید اشاره کنم ، خبرگزاری ها فراوان هستند اما اینکه چگونه اخبار را بازتاب می دهند بسیار مهم هست برخی خبر گزاری ها فقط تیتر خبر را به گونه به نگارش در میاورند که باعث ناامیدی و القای شبهه میشود .بنده فعلا همان فارس را پیشنهاد می کنم.
حامد جان از این که تجریبیات خودت رو برای من مینویسی واقعا ممنونم اجرت با آقا امام زمان ...
یازهرا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی