همنشین دل

ای همنشین من در این دنیا،تو تمام غم های مرا بخاطر بسپار وهمیشه در اندیشه ات نگهدار و به تاریخ بگو که عده ای همیشه بدنبال حقندونخواهند گذاشت که مستکبران بر مسثضعفان وپابرهنگان حکومت کنند.

مکالمه در ازای آب نبات!!؟

يكشنبه, ۷ مهر ۱۳۹۲، ۰۴:۰۰ ب.ظ

پس از سفر رئیس جمهور به نیویورک ، رسانه های جهان به بحث پر حاشیه ی این سفر یعنی مکالمه تلفنی روحانی با اوباما می پردازند.لذا پس از این سفر نکاتی که مد نظرم هست را بیان می کنم.

1- سخنرانی دکتر روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل ، به عنوان سخنرانی که از حقوق هسته ای ایران دفاع کرد در مجموع خوب بود و می توان با اندکی اغماض کل سخنرانی ایشان در مواردی چون تحریم ها شهدای هسته ای را مصداق نرمش قهرمانانه خواند ، اگرچه صحبت های ایشان در برخی از مصاحبه ها در مورد رابطه با آمریکا و مسئله هولوکاست به واقع نشانگر اعتراض انقلابی نبود .

2- تاکنون آنچه پیش بینی می شد هدف آمریکا از مذاکره ، آنچه در مذاکره مطرح می شود نیست بلکه خود مذاکره است ،چنانچه هدف یزید نیز از گرفتن بیعت از امام حسین ،تایید حکومتش بود و الا نیازی به گرفتن بیعت از امام حسین نبود، به نظر می رسد اوباما و دولت امریکا با استفاده از مکالمه تلفنی برند مقاومت سی وسه ساله ایران مستحکمی، که در برابر خواسته های مستکبرین می ایستد تمام شده می دانند و براحتی هرچه تمام تر می توانند به کشورهایی که از قصد الگوگیری از ایران دارند این درس را بدهد که استاد تمام شما، با ما ،سر یک میز نشست.

3- البته این نکته را باید همیشه غنیمت شمرد که بعد از این، در هیچ مناظره ای و هیچ گفت گویی راه حل مشکلات اقتصادی وداخلی را دم کدخدا دیدن نمی دانندو قطعا می دانند که کدخدا منافع و اصول خود را در نظر خواهد گرفت و حتی پس از مذاکره هم مشورت با اسرائیل را عنوان خواهد کرد.

4- آنچه شاید در آینده ره آورد سفر نیویورک را این چنین عنوان کرد : اگر امریکا سعی در وانمود کردن ماهیت  صلح طلبانه ای دارد ، ایران نیز خواستار صلح هست و هیچ وقت با جنگ موافق نیست .

5- اما  سوال اینجاست آیا حال که آمریکا با ایران مکالمه داشت در فکر مردم ایران چه ذهنیت در مورد این دولت خواهد داشت ؟!! آیا هنوز ذهنیت شیطان بودن هنوز باقیست یا خیر ؟!!  این می تواند در به ضعف کشیدن بنیانی ترین اصول حکومت ایران یعنی، پشتوانه مردمی ، موفقیت محسوب شود؟

6- هر چند آمریکایی ها همیشه مدعی احترام به حقوق هسته ای  ایران هستند اما هنوز کلماتی چون شفاف سازی ، و ... که پیکان اتهام را به سمت ایران نشانه می رود در سخنانشان موج می زند و این کلمات نشان از این است که تنها در ادبیات تغییر کرده اند نه در عمل ! همچنان که  صداقت شان را نیز در قضیه تماس با رئیس جمهور به خوبی نشان داده اند.


در یک کلام : جنگ ، جنگ حق و باطل است . آنها به دنبال جهان تک قطبی اند و ما بدنبال جهان سراسر عدالتیم برای رسیدن سعادت انسانی.

عکس گرفتن با اولاند ، قیمت دلار را پایین نمی آورد درونی سازی قیمت دلار را پایین می آورد.

در ضمن در مورد هدیه آمریکا ، مثل این می مونه من برم دزدی ، بعد چند سال یکی از اقلامی که دزدیدم رو به صاحبش بر گردونم.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۷/۰۷
حامد برزگر

نظرات  (۲)

سلام
به نظر من وبلاگت خیلی عالیه
اگه میشه به ماهم سر بزنید و لطفا نظر بدین

پاسخ:
پاسخ:
سلام. سر زدم.
سلام یه وبلاگ تازه تاسیس دارم ازتون عاجزانه تقاضای همکاری دارم امیدوارم حرفمو زمین نزنید و بهم سر بزنید و با نظر دادن در رابطه با وبلاگم در توسعه اون کمکم کنید و در صورت تمایل تقاضای تبادل لینکمو بپذیرید و بهم خبر بدید .باوفا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی