همنشین دل

ای همنشین من در این دنیا،تو تمام غم های مرا بخاطر بسپار وهمیشه در اندیشه ات نگهدار و به تاریخ بگو که عده ای همیشه بدنبال حقندونخواهند گذاشت که مستکبران بر مسثضعفان وپابرهنگان حکومت کنند.

توافق هسته ای ایران و 5+1

يكشنبه, ۳ آذر ۱۳۹۲، ۰۷:۳۸ ق.ظ

امروز صبح که از خواب بیدار شدم انبوهی از پیامک های خبر گزاری ها آمده بود ٰ که اولین آنها را خواندم "ظریف : به توافق رسیدیم ."

خبر خوشحال کننده ای است . اما باید به چند نکته پس از شنیدن این خبر توجه کرد.

1- اوباما در اظهاراتش چنین گفته است که پس از ده سال ایران را از گسترش فعالیت های هسته ای عقب راندیم .خوشحالیم که پس از ده سال رئیس جمهور ایالت متحده امریکا در پشت تریبون ؛ تازه به عدم گسترش فعالیت هسته ای افتخار می کند نه به تعلیق و هزاران مسئله دیگر ..

2-  اظهارات اوباما به گونه ای است که می خواهد خود و تیمش را موفق نشان دهد شاید این گونه اظهارات برای رضایت رژیم نحس و حرام زاده صهیونیستی باشد و شاید هم اتفاقاتی خواهد افتاد که تیم مذاکره کننده این اتفاقات را متاسفانه پیش بینی نکرده است .

3- یکی از گام های موفقی که تیم مذاکره کننده ایرانی نسبت به ده سال پیش توانسته بر روی آن اصرار کند مدت زمان محدود توافق نامه است ٰ چرا که در صورتی که تیم 5+1 به توافقات خود پایبند نباشد براحتی ایران نیز می تواند فعالیت هسته ای خود را پیگیری کند .

4- آنچه که بین ایران و آمریکا مورد اختلاف است ٰبه رسمیت شناخته شدن حق غنی سازی ایران می باشد ٰ این موضوع که در اظهارات کری و ظریف کاملا متناقض جلوه داده شده باید برای ملت ایران واضح و شفاف شود ٰ که آیا خط قرمز ایران ٰ یعنی حق غنی سازی به رسمیت شناخته شده است یا خیر ؟!! امید است ظریف و تیمش بتوانند در این باره پاسخگو باشند.

5- آنچه ایران در قبال آزاد شدن سرمایه بلوکه شده پذیرفته است را نمی توان براحتی قضاوت کرد و نمی توانیم براحتیتیم مذاکره کننده را سازشگر دانست؛ در این مسئله کارشناسان هسته ای باید اظهار نظر کنند اما اینکه اوباما این گونه اظهار می کند که ایران نمی تواند از سانتریفیوِژهای جدید استفاده کند نگران کننده به نظر می رسد.

6- اگر پیروزی و موفقیتی حتی به ظاهر بدست امده است بخاطر مقاومت مردم استوار و پولادین ایران و تیم مذاکره کننده در طی  10 سال گذشته می باشد.

7- اگر مذاکرات به سرانجام موفقی نیانجامد قطعا باور و فهم مردم ایران به دشمن بودن کشور های غربی و آمریکا بار دیگر به مانند  سال 82 افزایش خواهد یافت.اما به نظر می رسد دولت ایالات متحده  آمریکا برای چنین اتفاقی تدابیری اندیشیده است.از نظر نگارنده ؛ نرمش کوتاه مدت کنونی آمریکا را  می توان در قالب چنین اتفاقی تحلیل کرد.

8 -در پایان باید اندکی صبر کرد تا متوجه شویم آیا5 +1به همین توافقات به قول لاوروف  برد-برد  عمل خواهند کرد یا خیر ؟!!


همنشین اول : این عکس هست که کری ٰ اشتون رو در آغوش گرفته ٰ کمی مشکوک میزنه !!!

همنشین دوم : وقتی اوباما خوشحال هست ؛ بدون که احتمالا اشتباهی صورت گرفته ؟!!

همنشین سوم : چقدر زورم می گیره وقتی کری میگه ٰ تحریم ایران رو سر میز مذاکره نشوند .مثل این میمونه که یکی حرف زور بهت بگه ؟!!

همنشین چهارم: آقای رئیس جمهور ٰ معلوم نیست توافقات موفقیت آمیز بوده یا نه ؛ چقدر سریع به رهبری تبریک گفتی ؛ نه به باره نه به دار؟!! عزیزم کمی صبر کن.

همنشین دل : دیدی اوباما گفته ٰ تخفیف دادیم تو تحریم ها !!! خیلی با زور با آدم حرف میزنن ؛ لحن شون هنوز تغییر نکرده هاااا


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۹/۰۳
حامد برزگر

نظرات  (۶)

وبلاگ خوشگلی دارید .. به من هم سری بزنید .... اگر دوست داشتید من رو لینک کنید
فک میکردم بلد نیستی عکس بذاری

پاسخ:
پاسخ: سلام .دیگه تا این حد پیش پا افتاده نیستیم . یه چیزایی بلدیم .عکس نمیذاشتم چون وبلاگ زودتر بالا میاد.
۰۳ آذر ۹۲ ، ۱۳:۱۷ زرین کلاه
سلام
ما چه تعلیق کنیم چه گسترش ندیم در واقع پیشرفتمان متوقف شده با این تفاوت که این در جا زدن ما را آماده تر و گرم تر برای مبارزه های بعدی می کند.ان شا الله

پاسخ:
پاسخ:
سلام.مردم رو باید آگاه کرد !!!
البته صدا وسیما که جشن گرفته ! ما هم بدبین نیستیم.
سلام برادر
حالم از اون خنده های ظریف به هم می خوره....حالم از لحن توجیهی روحانی بهم می خوره .............خدا عاقبت این مملکت رو ختم به خیر کنه....ان شاءالله.......
یاحق

پاسخ:
پاسخ:
جمله حضرت آقا:
اینها فرزندان این انقلابند نباید اینها را سازشگر بدانید.
از شما که بسیجی هستید بعید بود.
۰۴ آذر ۹۲ ، ۰۵:۲۲ مصطفی قاسمی
سلام بر حامد عزیز
تحلیلت هرچه به پایان متن نزدیک میشد بهتر میشد
مشتاق دیدار

پاسخ:
پاسخ:
سلام برآقا مصطفی .نظر لطفتون هست.حالا ایراداتش هم می گفتید خوب بودااا
سلام
خدا قوت
بنظرم باید آمریکا را به مردم بشناسونیم!....
پیشنهاد کتاب: کتابی با عنوان اشاره ها . جزئیات بیشتر در سایت رهبری
یا علی.

پاسخ:
پاسخ:
سلام بر فرزادٰ؛ چشم استاد. بابت کتاب هم دستت درد نکنه !

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی