همنشین دل

ای همنشین من در این دنیا،تو تمام غم های مرا بخاطر بسپار وهمیشه در اندیشه ات نگهدار و به تاریخ بگو که عده ای همیشه بدنبال حقندونخواهند گذاشت که مستکبران بر مسثضعفان وپابرهنگان حکومت کنند.

ارتجاع خاموش فکران

چهارشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۲، ۱۰:۵۵ ق.ظ
روشنفکری اصطلاحی که در زمان مشروطیت و قبل از اقلاب رواج داشت و متاسفانه عده ای در همان زمان ماهیت وجودی و تمدنی خود را از دست دادند و خود را و مردمان میهن خود را از پیشانی سر تا نوک انگشتان پا چون بیگانگانی کنند که حال سرنوشت و بن بست هایشان معلوم و مشخص شده است .

ای کاش فقط می خواستند خودشان را شبیه غرب کنند و چوب حراج به ماهیت و داشته های خود بزنند بلکه قصد داشتند مردم کشورشان را نیز بفروشند و در ازای خود فروشی رشد کنند .آنها نمی دانستند که در جهان طبیعی هر آنچه وجود دارد را اگر به وجود آوری ٰ هنر نیست ٰ هنر آنست که انچه وجود ندارد را به وجود اوری!!!

متاسفانه حال نیز روشنفکرانی چراغ خاموش که ادعای عالم بودن انها نیز گوش عالم را نیز کر کرده است می خواهند خط نوشتاری را عوض کنند که خود را مودب و متمدن نشان دهند.حتما تاریخ را نخوانده اند که همین غربی های به اصطلاح متمدن حمام رفتن را ازمسلمانان یاد گرفتند و همین غربی ها کتاب های ما را ترجمه کردند و این چنین پیشرفت کردند آیا پس از پیشرفت روش نوشتن خود را تغییر دادند آیا آمدند بگویند چون در حال حاضر علم نوین را فارسی می نویسند ما هم فارسی بنویسیم یا اینکه خط خودشان را حفظ کردند ؟!!

چرا ما باید شبیه دیگران شویم و دیگران شبیه ما نشوند؟  روشنفکران خاموش عقل که یک روزی پیرو غربی ها که در مساله زن وخانواده و جمعیت و هزار مساله دیگر در بن بست هستند می گفتند دموکراسی خوب است  و مردم  برای خودشان در دموکراسی تصمیم می گیرند حا امده اند می گویند مردم در یعضی قضایا کج فهم هستند ٰ چه شد وقتی مردم شما را انتخاب کردند نگفتید مردم کج فهم بودند که ما را انتخاب کردند و هر لحظه در هر جا و هر مکان به آرای مردمی خود افتخار می کردید حال چه شد که مردم کج فهم شدند ؟!!

همین روشنفکران ارتجاعی یک روزی دین را محدودیت و آن را تاریخ مصرف گذشته  خواهند خواند ٰ!!!

در دنیا یا حق هستی یا باطل ٰ عرصه ای بین این دو وجود خارجی نخواهد داشت !!! و امکان نخواهد داشت در دنیای فعلی باطلی وجود خارجی نداشته باشد مگر اینکه موعود ٰ؛ مهدی ظهور کند.


 من نمى‌دانم شما چقدر از تاریخ معاصر اطّلاع دارید و چقدر آن را خوانده‌اید. چقدر خوب است که شما در تابستان که قدرى فراغت پیدا مى‌کنید، واقعاً برنامه‌ریزى کنید و قدرى از تاریخ معاصر، از جمله همین قضیه تنباکو را مطالعه کنید. کتابهایى هم درباره این موضوع نوشته شده که مناسبت است آنها را بخوانید. البته مطالعه کتابهاى امین را مى‌گویم. بعضیها هستند که چون پاى روحانیت و دین در میان است، از عنادى که با دین دارند، حاضر نیستند به افتخار به این بزرگى اعتراف کنند و آن را مطرح نمایند.

ارتجاع روشنفکرى این است؛ یعنى برگشتن به دوران بیمارى روشنفکرى؛ برگشتن به دوران بى‌غمى روشنفکران؛ برگشتن به دوران بى‌اعتنایى دستگاه روشنفکرى و جریان روشنفکرى به همه سنّتهاى اصیل و بومى و تاریخ و فرهنگ این ملت. امروز هر کس این پرچم را بلند کند، مرتجع است؛ ولو اسمش روشنفکر و شاعر و نویسنده و محقّق و منتقد باشد. اگر این پرچم را بلند کرد - پرچم بازگشت به روشنفکرى دوران قبل از انقلاب، با همان خصوصیات و با جهتگیرى ضدّ مذهبى و ضدّ سنّتى - این مرتجع است؛ این اسمش ارتجاع روشنفکرى است.

امام امت در جمع دانشجویان دانشگاه تهران

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۹/۲۷
حامد برزگر

نظرات  (۴)

۲۷ آذر ۹۲ ، ۱۱:۰۲ امید جاودان
هیچ کس مجبور نیست، انسانِ بزرگی باشد.

تنها، انسان بودن کافی است.

پیش من هم بیاین خوشحال میشم .
۲۷ آذر ۹۲ ، ۲۱:۵۱ وبلاگ تخصصی حاج امید کریمی
سلام وب زیبای شما لینک وب ماست لطفا مارو هم لینک کنید

پاسخ:
پاسخ:
ممنون
همه رفتند
و تنها «ما» ماندیم
همه رفتند
و ما «تن‎ها» ماندیم
اللهم ارزقنا زیارت الحسین
لطفا قالب وبلاگتون رو عوض کنید.... واقعا ممنون میشم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی