همنشین دل

ای همنشین من در این دنیا،تو تمام غم های مرا بخاطر بسپار وهمیشه در اندیشه ات نگهدار و به تاریخ بگو که عده ای همیشه بدنبال حقندونخواهند گذاشت که مستکبران بر مسثضعفان وپابرهنگان حکومت کنند.

اندر چم و خم سلمانی ها

سه شنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۲، ۰۵:۳۳ ق.ظ

دوشنبه ای بود زلف های ما کمی تا نسبتا زیاد شده بودند.باید فکری به حالشان می کردم. همراه یا همان موبایلم را برداشتم  الو سلام وقت دارید طرف مقابل جواب می دهد بله ساعت شش و نیم تشریف بیاورید.نماز را به کمر می زنیم  راهی آرایشگاه می شوم می خواستیم خرامان ٰ خرامان برویم اما چه کنیم که خیابان ها یخ زده و لیز انگار بر روی زمین پر از پوست موز راه میروی!!!  رسیدیم  تلویزیون ارایشگاه یا درستش پیرایشگاه روشن ؛ همان که ما وارد می شویم ادینهو بازیکن برزیلی مس کرمان گل دیگری را نصیب آبی پوشان استقلال می کند و استقلال با ان همه ادعا از مس کرمان ته جدولی می بازد .آقایان حاضر شروع کردند به بحث که حق شان هست این همه پول می گیرند و فقط حرف می زنند بازی بلد نیستند که ! حالا من هم قیافه مظلومی به خود گرفتم ببینم مثلا سطح فهم جامعه ما چقدر است در همین حین بود که آقای هیکلی چهار شونه اومد داخل و گفت آقا سید تو برف و بارون مشتری داری وضعت خوبه ها !! مردم پول هم نداشته باشند باید آخرش بیاند آرایشگاه  ؛ آقا سید که  قیافه اش به بچه  مذهبی ها می خورد و جوان بود جواب داد کار ما هم تا چند صباحی دیگر تمام می شود .جوون های روغن نباتی الان اینقدر بهشون میگن لیسانس خوبه که همه میرن لیسانس می گیرن جوون ما؛ 22 سالش میشه اوج جوونیش هست  بعد لیسانسش میاد میشینه کنار بابا و مامانش میگه کار نیست . چرا؟!! چون دیگه سطحش رفته بالا و هرکاری رو قبول نمی کنه !!! منم که می خواستم بحث  ذاغ تر بشه گفتم خوب اگر همه لیسانس بگیرن خوب هست دیگه سطح معلومات جامعه میره بالا .بعد یه مدت هم لیسانس میشه دیپلم. تا این رو گفتم آقا سید کمی ناراحت شد گفت جوونی که لیسانس گرفت شور و شوق جوونیش تموم شده حافظه یادگیریش تموم شده با همون لحظه یزدیش گفت قوه اش تموم شده . تازه بعد هم دیگه کار نمیکنه ؛ پس فرداکلی جوون بیکار داریم و کلی کار فنی !!! کی قراره بنایی کنه نکنه می خوای همه افغانی ها بیاند بنایی کنن. ما که دیدیم واقعا آقا سید با استدلال کامل حرفش رو به کرسی نشوند دیگه چیزی نگفتم .البته واقعا این جای سوال هست که :

چرا برا این موضوع هیچ فکری نمیشه؟ وچرا ظرفیت های دانشگاه ها رو بالا می برند بدون هیچ دلیلی و یک سری رشته های غیر بومی در دانشگاه ها پیگیری میشه که  فقط وقت جوون ما  هدر میره ؟!! تازه سن ازدواجش هم بالا میره .

به هر حال فکر می کنم باید خانواده ها استعداد فرزند شون رو بشناسند و اگر برای دانشگاه مفید نیستند با زور و اجباراین فرزند بیچاره رو به دانشگاه نفرستند  .بفرستند یه کار فنی یاد بگیره که قطعا درامدش هم از خیلی از اساتید دانشگاه  بیشتر خواهد بود .اما کمی هم فرهنگ سازی لازمه!!! 


از دوستان خواهش می کنم که به این لینک یک نگاه حداقل بیندازند. اینفو گرافیک مقاومتی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۱/۲۹
حامد برزگر

نظرات  (۲)

جالب بود
سلام
عالی....

پاسخ:
پاسخ:
سلام.ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی