همنشین دل

ای همنشین من در این دنیا،تو تمام غم های مرا بخاطر بسپار وهمیشه در اندیشه ات نگهدار و به تاریخ بگو که عده ای همیشه بدنبال حقندونخواهند گذاشت که مستکبران بر مسثضعفان وپابرهنگان حکومت کنند.

حلقه مفقوده

جمعه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۲:۰۳ ق.ظ
این روز ها واقعیاتی در نزدیکی ما در حال رخ دادن  است و ما از آن بی خبریم . برخی از روی احساس انجام می گیرد و برخی از روی قوه عقلانی ، مهم نیست ، مهم این است که عمل از انسان سرزده است و نتایجی دارد.

امروز زن ، مرد است و مرد ، زن است؛ زن مردانگی می کند و مرد هم مردانگی! جای تعجب نیست ، اشتباه هم ننوشتم . جای زنانگی اینجا ، همین جا، خالی است ؛ این است که نرخ بیکاری،شده است 16 درصد ؟!!

شاید باشد معما، برای برخی این جمله ، بیکاری چه ربطش به زن ! ساده است ، کمی بیاندیش ، چون زن شود کارمند ، می گیرد جای یک کارمند ، کاش بود آن کارمند، مرد ، شاید شود نان آور آن مرد ! شاید هم آن مرد شود بابا!

چون ندارد آن مرد کار ، می ماند مجرد و تنها ، به پیروی از آن ، زن هم می شود مجرد و تنها!!؟

چون زن شود مجرد ، آنگاه می شود مانکن ، یا که جایشان می شود عوض !!؟

جایشان که شد عوض ، فساد می شود عیان ؛ چون فساد شود عیان ، می شود ازدواج نابود !

صبر کن ، ادندان به جگر بگذار ، چون زن شود کارِمند، بچه می رود مهد ، چون رود مهد ، یاد می گیرد رقص !

چون زن شود منشی ، می کند از مرد اطاعت ، اطاعت از غیر همسر ، برای چه ؟!! برای یک قران نان !!

نانی که خیلی اش می رود به جیب مدیر ، مدیر هوس باز و بی غیرت !

جون زن شود کارمند ، از مرد می خواهد غذا، چون غذا خواهد از مرد ، مرد غذا می گیرد از فست فود! چون خورند فست فود ، سلامتی میرود زیر علامت سوال ؟!!

چون زن شود کارمند ! زن می شود مشغول ، وقت ندارد برای مادری، چون نشد مادر، جمعیت می شود منفی، شیعه می شود محو!!؟

چون زن رود دانشگاه ، آن هم مهندسی، ارشد ،عمران، می رود توقع بالا ؛ تا سقف آسمان بالا! آنجا نمی آید شوهر، نمی پذیرد همسر! او شود تنها و بی کس! آنگاه شود فسرده!

چون زن شود کارگر ، نه پزشکی یا دبیری ، وقت ندارد برای همسر ، چون شود اینگونه ، چشمان همسر آرام نگیرد، شود بی قرار  و بی تاب ، آنگاه  خانواده شود سست و بی بنیاد!؟!

راه یکی است و فقط یکی : یا مرد شود زن ، یا زن شود مرد ، که این هم امکان ذاتی اش هست ممتنع !

بله اینگونه می شود که اگر زن در نقش اصلی خود انجام وظیفه نکند می تواند یک تمدن و یک جامعه را از پایه سست و توخالی  کند و تمدنی که آرزوهای دیرینه دارد ، آرزوهایش را به گور برد. 

آنها برایمان برنامه دارند ، برای تک تک ما !!؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۰۵
حامد برزگر

نظرات  (۶)

سلام برادر خدا قوت
این مطلب هم مثل همیشه عالی بود.. همچنان بنویسید.


خدایا ....... زن های شیعه.... در خطرند... خدایا اگر زن ها.............................. آن وقت همه چیزمان می رود.. خدایا ما نمی گذاریم شیعه..........
خدایا به بچه حزب اللهی ها چه زن باشن و چه مرد توفیق ده که تا آخرین قطره خونشون بایستن و اجازه ندن شیعه رو سیاه آقامون بمونه........ خدایا به آبروی شهدای تکه تکه شده ی این خاک، قدرت مبارزه رو از ما نگیر...............
یاعلی

پاسخ:
پاسخ: باسلام.ممنون لطف دارید
سلام بر حامد عزیز
توصیه ام به خودم و دوستان همفکرم این است که به فکر راه حل باشیم. بنده به وسع خود دارم روی اینگونه مسائل فکر میکنم و دنبال راه حل هستم.

پاسخ:
پاسخ:
سلام.بر فرزاد.راه حل اول بعضی از رشته ها رو تک جنسیتی اش کنند.راه حل دوم ازدواج بعضی از خانم ها اگر در سن پایین انجام بشه دیگه درس نمی خونن.پس باید ازدواج آقایون رو پایین آورد.پس باید از لحاظ فنی در دبیرستان آقایون آموزش حرفه ای ببینند.که نیازی به خوندن کارشناسی نباشه!
سلام
واقعا چه راه حل های خوبی!!!!!

پاسخ:
پاسخ:
سلام.البته باید پیامد هاش رو سنجید!!!
این رو هم در نظر بگیرید که یک چهارم ازدواج های کشور ، حاصلش طلاق هست.و ما در جهان در آمار طلاق! چهارم هستیم .
سلام بر حامد
شعر بود نثر بود...

پاسخ:
پاسخ:
سلام.آقا ممصطفی . دیگه قاطی شده بود!!!
قبول دارم که کار کردن زن باعث ایجاد همه ی این دردسرها میشه ولی باید به فکر بیکاری و افسردگی زن خانه دار هم باشیم نه اینکه بگیم برو مجازی درس بخون یا برو پارک یا اینکه بهترین سرگرمیت میتونه بچه داری باشه نه ی فکر اساسی که خانم ها هم بتونن کار درامد زا داشته باشن .مخصوصا توی محیط هایی مثل یزد که من فک میکنم اکثر خانمها دچار افسردگی هستن.

پاسخ:
پاسخ:
با سلام.ممنون از انتقادتون.بنده مخالف این نیستم که دانشجویان خانم به دانشگاه بروند.بلکه مخالف این هستم که در رشته ای که توهین به شان زن هست درس بخوانند.بعضا دیده می شود برخی از زنان رشته ی مثلا حسابداری خوندند و بعد از دانشگاه موقع کار ، زیر دست یک مرد هست و همان نقش ابزار یک مرد را بازی می کند با حقوق بسیار پایین تر ا ز مرد در حال کار کردن هستند.برای روشن شدن موضوع چند جا آگهی به یک منشی "زن مجرد" نیازمندیم را مشاهده کردید؟!! آیا این استفاده ابزاری از زن نیست؟!!
البته می پذیرم در عصر فعلی با وجود ظرف شویی و لباس شویی و ... و چنین وسایلی زن در خانه بیکار هست اما آیا راه حل آن فقط کار کردن هست؟!!
اینکه می گوییم زن تربیت فرزند را بر عهده دارد نقش کمی نیست و کار کمی هم نیست.بعضی خیال می کنند تربیت فرزند همان نان دادن و ... است؟!!

زن های یزد افسرده نیستند طبع یا مزاج یزدی ها اینگونه می باشد بخاطر آب و هوای یزد!!! هرچند بنده یزدی نیستم
با سلام.
وبلاگ حقیر به روز شد.
نذار بگم چرا از دست جمعیت .... عصبانی تشریف دارید!


پاسخ:
پاسخ:
سلام شهاب.چه عجب از این طرفا؟!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی