همنشین دل

ای همنشین من در این دنیا،تو تمام غم های مرا بخاطر بسپار وهمیشه در اندیشه ات نگهدار و به تاریخ بگو که عده ای همیشه بدنبال حقندونخواهند گذاشت که مستکبران بر مسثضعفان وپابرهنگان حکومت کنند.

نفوذ جنگ نرم در تغییر باورها

دوشنبه, ۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۴۹ ق.ظ

سکانس اول: قبل از عید قربان، قربانی چند هزار نفر ای در عربستان رخ می دهد و قبل تر از اینها، جرثقیل چون موشکی بر مسجدالحرام فرود می آید، و تعدادی مسلمان جان خود را از دست می دهند و از بین اینها دانشمند هوا و فضای ما نیز شهید می شود. در همان روز ها بعد از شنیدن خبر 20:30 وارد اتاق می شوم از حوادث اخیر و موضع رهبر انقلاب چون گوینده خبر چند دقیقه ای لفاظی میکنم، هم اتاقی تازه وارد ما، که نه من او را  می شناسم نه او مرا، می گوید: ای کاش شاه بود، محمد رضا وقتی یکی از ایرانی ها را در سفر حج سیلی زدند سفیر عربستان را فراخواند سیلی در گوش او نواخت و گفت این هم قصاص سیلی هم وطن ما! حالا جمهوری اسلامی با سفیر عربستان چه کرد؟!! آن موقع ما ژاندارم منطقه بودیم حالا چه؟!!

سکانس دوم : ساعت 10:45، درست زمانی است که باید سرکلاس حاضر باشم اما متاسفانه این آسانسور بی صاحب خدا نشناس پایین نمی آید، حالا هم که آسانسور آمده کلی با هول و فشار سوار میشم و خدا رو شکر میکنم که با پله نیومدم ! کلاس، کلاس زنجیره تامین است، استاد هنوز نیومده ، استاد با هیبت خاصی وارد کلاس می شود البته با خودم که فکر می کنم می بینم باید هیبت داشته باشد چون با این سنش، استاد تمام شده است ! در اواسط درس از ایرادات علمی شرکت سایپا می گوید و از طرف دیگر هم، شرکت تویوتا را مثل جواهر جلوه می دهد که شرکت تویوتا این است و آن است، ول کن نیست، تازه رفته است سراغ جنرال موتورز آمریکایی ، دوباره اعجوبه ای می سازد از جنرال موتورز برای ما!

سکانس سوم : در حال مطالعه دروس همیشه عقب افتاده هستم، سر در لپ تاپ و خودکار به دست! درب اتاق با شدت زیاد باز می شود یک لحظه از جا پریدم بله ! هم اتاقی محترم اعصابش ناراحت است با ناراحتی تمام می گه ، امروز یه چیزی تو خیابون دیدم کلی ناراحت شدم تو عمرم اینقدر ناراحت نشده بودم، به خودم گفتم حالا چهارتا دختر بی حجاب حتما دیده ! بهش گفتم بگو ، تند وسریع بگو  درس دارم! شروع کرد گفتن : توی این هوای ناجوانمردانه سرد پسرک 3 تا 5 ساله دیدم، فال به دست، در گوشه پیاده رو نشسته است و سرش را با مظلومیت تمام پایین گرقته است و ظرف غذایی هم کنارش بود

می پرسم حالا چرا ناراحت شدی، تن صداش رو بالا میبره، میگه قراره بزرگ بشه چیکاره میشه! پدر و مادر این چقدر باید سگ دو بزنن، حالا هی من میگم دوران شاه بهتر بود، شما میگید درست نیست، نگواز این حرف ها! 6 تا وزیر دولت هزار میلیارد سرمایه دارند و اون موقع این بچه باید آینده اش اینطور رقم بخوره!

و سکانس های دیگر ...

در تمام این لحظه ها و نمایش آنچه مورد تغییر قرار گرفته نگرش و باور فرد به حال و آینده و گذشته است و فرد نسبت به گذشته (زمان شاه) خوشبین و نسبت به حال (جمهوری اسلامی)  و آینده ناامید است و جالب آنکه ناکارآمدی حکومت را ناشی از ناکارآمدی دین و مذهب می داند و آنچه او را امیدوار نگه داشته است الگوهای سرمایه داری غربی است و حتی بازگشت به حکومت پادشاهی را نیز نوعی خلاصی از وضعیت فعلی میداند و انقلاب و شعارهای انقلابی را هیچ و پوچ و وعده دروغین آخوندها می داندو اصل انقلاب 57 را نیز اشتباهی تاریخی پدران خویش می انگارد! هه ممهو همه اینها نشان ا ز نفوذ جنگ نرم در تغییر باورها و نگاه ها و ارزش ها است که با بزرگ جلوه نمودن دستاورد های علمی سایر کشورها و در مقابل هیچ دانستن دستاورد علمی جمهوری اسلامی، باور " می توانیم" را در ذهن یک جوان دروغین جلوه می دهد و رژیم وابسته محمدرضا شاه به آمریکا را الگویی تمام عیار از موفقیت معرفی می کند! حال باید چه کرد؟!!!

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۰۹
حامد برزگر

نظرات  (۶)

۱۷ آذر ۹۴ ، ۲۳:۳۶ عبدالرضا هادیزاده
سلام حامد...با سکانس ها خیلی حال کردم...
نسل جدید با تاریخ آشنا نیست و این یکی از دلایل خیلی از تحلیل های اشتباهه...متاسفانه هیچ کس نمی پرسه ثروت کشورهای پیشرفته امروز از کجا اومده؟ برده داری ها وغارت ثروت کشورهای امروزین جهان هم نادیده گرفته میشه
امروز تفاوت شهروندجمهوری اسلامی و شهروند نظام شاهنشاه را ملموس متوجه نمیشیم...شاید یکی از دلایلش خود جمهوری اسلامی باشه.! به نظرم انقلاب اقتداری را به نسل ما داد که حتی به تاریخ هم شک میکنیم و میگیم نه نه، مگه میشه ما از سگ آمریکایی پست تر بوده باشیم!
این 5، 6سال اخیر ومشکلات اقتصادی هم که کم کاری خودمون بوده مزید بر این علل شده
پرحرفی کردم...یازینب س
پاسخ:
من بیش از اینها دیدم!
اما شاید گفتنش تبلیغ بود...
۱۷ آذر ۹۴ ، ۲۳:۳۹ عبدالرضا هادیزاده
ببخشید دوباره اومدم...بهتره از کلمه انقلاب اسلامی استفاده کنیم تا انقلاب57
مگه نه؟
پاسخ:
بخاطر اینکه داخل سکلنس بود این کلمه رو نوشتم
و کاش مستند 57 با نقدش رو دیده باشی!

قشنگ بود.واقعیت داشت و دارد...
حال باید چه کرد؟استفاده از سلاح به تفکر دعوت کردن مخاطب ...
پاسخ:
سلام
از نظر من گاهی اوقات مخاطب ما نمی تواند فکر کند بنابراین به تفکر دعوت کردن بی فایده است.
سلام
خیلی وقت دور بودم از این چشمه جوشان
استفاده کردم آقا حامد

گفته بودید:
از نظر من گاهی اوقات مخاطب ما نمی تواند فکر کند بنابراین به تفکر دعوت کردن بی فایده است.

از نظر بنده تفکر توی اون موضوعی که مخاطب کلی تا حالا براش دلیل تراشیده، شاید جواب نده ولی دعوت به تفکر روی بنیان فکریش میتونه تاثیر زیادی داشته باشه!

بجوش!

پاسخ:
ممنون
سلام
بدنیس کمی به روز بشینا
آقا فرمان جهاد کبیر صادر کردنا ......
پاسخ:
سلام.
مگر فقط جهاد کبیر در نوشتن هست
سلام
فقط در نوشتن نیست ولی قلم زدن و نوشتن یکی از ابزار هاشه .
پاسخ:
بگذریم بحث بی فایده هست.
ولی هرکس در هر جایگاهی باید جهاد کبیر کنه!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی