همنشین دل

ای همنشین من در این دنیا،تو تمام غم های مرا بخاطر بسپار وهمیشه در اندیشه ات نگهدار و به تاریخ بگو که عده ای همیشه بدنبال حقندونخواهند گذاشت که مستکبران بر مسثضعفان وپابرهنگان حکومت کنند.

۵ مطلب در آبان ۱۳۹۰ ثبت شده است

هنوز نه روز مونده به محرم ولی اینم تقدیم مولام حسین...


۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۰ ، ۰۷:۲۴
حامد برزگر
دیروز که با کلی زور واجبار خودم رو راضی کردم برم تجمع ۱۳ آبان .داخل اتوبوس که نشستم منتظر بودم تا یکی از بچه های تشکل ها بیاند ولی این انتظار بی فایده بود هیچ کدام از اعضای تشکل های دیگه رو ندیدم به خودم امید دادم گفتم شاید اعضاشون زودتر رفتند مستقر بشن .ولی این امید هم به ناامیدی ختم شد وقتی رسیدم اونجا از بچه های دانشجو هیچ خبری نبود اصلا انگار نه انگار که تسخیر لانه جاسوسی کار دانشجو هاست .باز هم نگاه کردم ببینم شاید حداقل چهارتا شعار نوشته باشند دیدم خیر مثل اینکه باید حضرت آقا از خودشون هزینه کنند و به جنیش دانشجویی بفهمونند که روز ۱۳ آبان روز دانش آموز تنها نیست .

بگذریم،دیروز این دانش آموز ها رو که دیدم اینطوری شعار میدهند  فکر کردم به خودم گفتم کسی به فکر این نسل ارزشمند هست یا نه ؟چه اتفاقی رخ میده که این دانش آموز وقتی میاد دانشجو   میشه مخالف نظام وحکومت میشه؟؟!!

۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آبان ۹۰ ، ۱۲:۰۱
حامد برزگر

پس از 33 روز از قیام وال استریت یعنی در سه شنبه هفته گذشته خبری در رسانه ها منتشر شد که نه تنها مقامات ایرانی را شگفت زده کرد بلکه بعضی از مقامات آمریکایی وحتی صدای آمریکا را متعجب کرد ((اقدام تروریستی ایران علیه سفیر عربستان، عادل الجبیری)) این توطئه مقامات آمریکایی که می توان جهت برون رفت از بن بست داخلی و خارجی قلمداد کرد که توسط اف بی آی و اداره مبارزه با مواد مخدر فاش شد. در این خبر  نام دو مظنون ایرانی به نام های منصور ارباب سیار و غلام شکوری نام برده شده است. غلام شکوری که با گروههای مواد مخدر همکاری می کرده است و اعتراف کرده است که قصد داشته است سفارت رژیم صهیونیستی و سعودی را منفجر کند حال سوال ما اینجاست که کسی که با گروههای مواد مخدر همکاری می کند جای تعجب نیست بخواهد برای چندر غاز کاری با این ریسک را  انجام دهد

اما مضحک بودن این سناریو اینجاست مقامات آمریکای فردی را برای انجام این سناریو انتخاب کردده اند به نام منصور ارباب سیار.که در گزارش گرگ فلاکوس خبرنگار صدای آمریکا  از این فرد تهیه کرده است این چنین  می باشد:

منصور ارباب فردی حواس پرت ومشروب خور و اصلا مذهب و ایرانی بودن خود افتخار نمی کندو از کارهای ساده برنمی آمد و حتی گاهی اوقات کلید خود را گم می کرده.

خنده دار بودن این سناریو از جهت دیگر این است که این سناریو برای سفیر عربستان در خاک آمریکا دنبال شده است این بدین معناست که ایران نادانی می کند و توطئه را در خاک دشمنش بر گزار می کند ؟!!

اگر باز به این  مسئله بیاندیشیم شاید به این نتیجه برسیم که امریکا این توطئه را در یک روز طراحی کرده است.... .

 

  

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آبان ۹۰ ، ۱۲:۵۳
حامد برزگر

با نزدیکی به انتخابات مجلس نهم  آرایش جریانهای سیاسی آشکارتر وشفاف تر می شود جریانات که در حال فعالیت هستند 1-اصولگرایان 2-اصلاح طلبان 3-انحرافی 4-فتنه می باشد اما شخصیت دیگری که نیز در حال وارد شدن به انتخابات می باشد آقای هاشمی است به رغم تکذیبیه سه هفته گذشته ایشان  برای ورود به صحنه های  انتخاباتی.برای اثبات این مدعا می توان نگاهی به تیترهای روزنامه های هفته های گذشته می توان نگاهی انداخت در سرتیتر یکی از روز نامه ها از ایشان اینطور نقل شده بود.((شرایط مد نظر فعالان سیاسی فراهم شود ))منظور از آقای هاشمی چه کسانی است منظور همان آزاد شدن زاندانیان است؟؟!!منظور حزب مشارکت است ؟یا منظور کسانی هستند که به دفتر رییس جمهور نفوذ کرده­اند؟

آیا باید کسی که دلسوز نظام است برای نظام شرط بگذارد اما سوال مهم تر این است که آقای هاشمی مسئله قیام وال استریت مسئله مهمی نیست که جنابعالی نسبت به این موضوع علی رغم تاکید رهبری حتی کوچکترین صحبتی نکردید و اما در مورد انتخابات که هنوز چهار ماه مانده اینطور موضع گیزی می کنید؟!!

اما منتظر می مانیم....

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آبان ۹۰ ، ۱۲:۱۷
حامد برزگر

جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از مسائلی است که نهضت آزادی به آن پرداخته است و همانند دیگر حوادث و اتفاقات دیدگاهی متفاوت تراز امام خمینی (ره) را ارائه می دهند.

مواضع رهبران این نهضت در سه مقطع جنگ تحمیلی قابل ارزیابی است:

1-      از آغاز جنگ تا فتح خرمشهر

در ماه های ابتدایی جنگ نهضت آزادی مواضعش همانند جامعه و مردم بود. از جمله آن می توان مصاحبه ی دکتر یزدی را ذکر نمود ، در این مصاحبه دکتر یزدی گفت: اگر این جنگ ادامه پیدا کند بدون شک باعث سقوط صدام خواهد بود.

همچنین نهضت آزادی بیانیه ای را در 14/7/59 درباره ی جنگ  صادر کردند:

((هموطنان عزیز نبرد اجتناب ناپذیر و تحمیلی با رژیم سرسپرده ی عراق که پس ازسرنگونی شاه و قوام گرفتن جمهوری اسلامی در ایران سخت به وحشت افتاده، به مراحل پیروزی خود نزدیک می شود.))

اما این مواضع فقط در ابتدای جنگ بود یعنی تا سال 59 . بعدها در سال 63 یکی از علل و اسباب داخلی که موجب تهاجم خارجی به سرزمین انقلاب می شود ذهنیات انقلابیون و رهبران درباره صدور انقلاب واز دید خود تندروی آنها می دانند و طبیعی می داند که عراق به ایران حمله کند.

2-      از فتح خرمشهر تا پذیرش قطعنامه

پس از فتح خرمشهر که حزب بعث ناچار به عقب نشینی شده و در اوج ضعف و ناتوانی بود و شروع به ندای صلح طلبی کرده بودند و البته شهرهای ایران هنوز در اشغال عراق بود و عراق به عنوان متجاوز مشخص نشده بودو به نظر می رسید قصد عراق از صلح تجدید نیرو بوده است که مؤید این امر را می توان بعد از قطعنامه 598 دانست که بار دیگر به ایران حمله کرد.نهضت آزادی که در این شرایط طرف عراق را گرفت و استمرار جنگ را از سوی ایرانیان را خلاف منطق قرآن دانست و مهندس بازرگان در سخنرانی های خود با پیش کشیدن جهاد ابتدایی و تمسک ناصحیح به قرآن  ندای صلح  سر می داد و از این به بعد اعضای این تشکل در جنگ حضور نداشتند اما برای آشکار شدن اشتباهات نهضت به فرمایشات امام خمینی (ره) توجهی کنیم: شمایی (عراق) که می گویید صلح طلبیم صلح طلبی شما مثل صلح طلبی اسرائیل است. آتش بسی که صدام می گوید آتش بسی است که به دنبالش آتش است.

البته امام خمینی مواضع نهضت آرادی را در آن زمان بی پاسخ نگذاشت: « اینها توجه به این ندارند که با این اراجیفی که اینها دارند، این ملت تغییر نمی کند. ما را می ترسانید که نمی شود عالم را گرفت، ما داریم از حق اسلام دفاع می کنیم از حق مسلمین دفاع میکنیم ما جنگ نمی خواهیم بکنیم و حالا هم در حال دفاع هستیم.

3-      بعد از پذیرش قطعنامه

این گروه که همواره بر طبل صلح طلبی می کوبیدند، در مواضعی طلبکارانه به مخالفت با قطعنامه پرداختند و حضرت امام در پیامی به مناسب پذیرش قطعنامه درباره ی هوشیاری ملت از جریانهایی نظیر نهضت آزادی به مردم هشدار دادند.

«چه بسا آنهایی که تا دیروز در برابر این نظام جبهه گیری کرده بودند و فقط به خاطر سقوط نظام و حکومت جمهوری اسلامی ایران از صلح و صلح طلبی به ظاهر دم می زدند امروز نیز با همان هدف سخنان فریبنده دیگری مطرح نمایند و جیره خواران استکبار، همانها که تا دیروز در زیر نقاب دروغین صلح، خنجرشان را از پشت به قلب ملت فرو کرده بودند، امروز طرفدار جنگ شوند و ملی گراهای بی فرهنگ برای از بین بردن خون شهدای عزیز و نابودی عزت و افتخار مردم، تبلیغات   مسموم خویش را آغاز نمایند که إن شاء ا... ملت عزیز ما با بصیرت و هوشیاری جواب همه فتنه ها را خواهد داد!»

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آبان ۹۰ ، ۱۲:۰۸
حامد برزگر