همنشین دل

ای همنشین من در این دنیا،تو تمام غم های مرا بخاطر بسپار وهمیشه در اندیشه ات نگهدار و به تاریخ بگو که عده ای همیشه بدنبال حقندونخواهند گذاشت که مستکبران بر مسثضعفان وپابرهنگان حکومت کنند.

۱۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

تو ذهن خودتون فرض کنید ، میدونم خیلی سخته ، ولی فرض کنید دو تا روحانی تو یه مسجد هستند و شرف حضور پیدا کردند ، حالا خیلی اتفاقی هم این دوتا ، تو یک مسجد هستند ، حالا یه فرض دیگه ای هم بهش اضافه کنید ، یکیشون دزد بوده ، الان نه ، یه چهار سال پیش دزدی کرده ، الان فهمیده اشتباه کرده ، بنده خدا توبه کرده و الان دیگه مردم هم اعتمادشون رفته بالا و بهش اعتماد می کنن.

اما حالا یه سوال سخت برا این مردم پیش اومده ، این سوال سخت ریاضی این هست ،  از بین این دوتا روحانی کدومشون رو بذارن امام جماعت ، اونی که دزدی نکرده ، یا اونی که دزدی کرده !؟؟

البته  بعضی ها میگن مشخص نیست این طرف دزدی کرده یا نه!!! عده ای هم میگن دزدی کرده و چون توبه کرده ، میذاریمش امام جماعت ، و دلیلشون هم این هست که این نماز  رو بهتر می خونه و خوش صدا تر هست .

خب جواب سوال رو خودتون بدید!!؟


اما در نزدیکی همین مسجد یه مسجد دیگه ای هست ، امام جماعت نداره ، و صد البته این مسجد وضعیتش و به قول معروف قوانینش فرق میکنه ، امام جماعتش رو فرض کنید سازمان تبلیغات اسلامی ، یا اداره اوقاف معرفی میکنه شباهت این دو موسسه این هست که هر دو دولتی به حساب میاند،امام جماعتی که این دو موسسه(که دیگه حوصله ام نمیشه اسمشون رو بنویسم) معرفی می کنند ، از قضا دزد هست از نوع همون دزد مسجد قبلی ، این مسجد ،  سطح بصیرت هیات امناَش بالا بود و این امام جماعت رو رد کردند و نذاشتند نماز بخونه ، این دوتا موسسه دوباره یه امام جماعت دیگه ای رو معرفی کردند که نوع دزدیش عین همون قبلی بود و حتی باهم همکاری می کردند ، اینجا هیات امنا  تعجب کردند، پیش خودشون می گفتند ، این موسسه ها نمی فهمن ما چی میگیم یا می خوان حرف خودشون رو به کرسی بنشونند ، فعلا هیات امنا در حال تفکرند، دقیقا عین ایکیو سان ، نق ،نق ، نق ...


دزدی میتونه گرفتن امنیت و بردن آبرو در سطح جهانی باشه .

منظور نگارنده از موسسه های ذکر شده ، واقعی نیست.


اگرچه پس از بیانات حضرت اقا در شهر بجنورد یک سری از افرادو گروه ها  اعم از کانون ها ، مساجد ، تشکل ها و حتی صداو سیما به موضوع سبک زندگی پرداختند اما متاسفانه جلوه بیرونی و قابل لمسی در جامعه ما از تغییر سبک زندگی مشاهده نمی شود ، به نظر می رسد یکی از دلایل این اتفاق ، نگاه سطحی به موضوع و متاسفانه نداشتن نگاه علی و معلولی به موضوع سبک زندگی است ، برای مثال در صداو سیما برنامه هایی که در آنها سخنران در مورد سبک زندگی صحبت کند و همچنین به بیان روایات بپردازد بسیار قابل مشاهده است،اما سوال اینجاست ، مگر قبل از بیانات حضرت آقا ، چنین روایاتی بیان نمی شد ؟!! یا اینکه مردم ما این روایات را نمی دانستند ؟!! اما در پس این ماجرای پخش سخنرانی ها ،  که از نظر نگارنده ساده ترین کار در صداوسیما  است ،  تبلیغاتی است که خانه ها و خانواده هایی را نمایش می دهد که در آن اصلا و ابدا به سبک زندگی توجه نشده و در جهت سبک زندگی غربی  تبلیغ می کند. که آن سخنرانی کجا و این تبلیغات کجا ؟ برای مثال تبلیغات شامپو ها و کرم حلزون که البته  از این نمونه ها فراوانند.البته آنچه که در نوع تبلیغات صداوسیما آشکار است شبیه بودن و الگو گرفتن نوع تبلیغ از ماهواره است ، که متاسفانه ،از این نگرش مدیران صداوسیما که مردم باید بجای ماهواره ، تلویزیون مشاهده کنند ، ناشی می شود . در باب نقد این نگرش کافیست که بگوییم ، چندی بعد ، بسیاری از حزب الهی ها تلویزیون نگاه نمی کنند و تلویزیون در حکم همان ماهواره می شود.متاسفانه به نظر می رسد هیچ اتاق فکری در جهت تغییر سبک زندگی در تلویزیون تشکیل نشده و  علت های وجود معماری غربی ، قانون شکنی و ... بررسی نشده و برنامه های تلویزیون برای مخاطبین متفاوت تقسیم بندی نشده است .


۱۸ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۲ ، ۱۴:۲۴
حامد برزگر

آنچه در زیر آمده شبیه سازی تبلیغ شارژ همراه اول در تلویزیون می باشد با این تفاوت که این مباحثه بین آقای کروبی و موسوی است در حالی که کنار یکدیگر نشسته و در حال مشاهده پخش زنده رای اعتماد وزرا از شبکه خبر هستند.

موسوی : می دونم الان عصبانی هستی .

موسوی : می دونم الان می خوای اعتراف کنی به تقلب نبودن در انتخابات سال 88

موسوی : اما نمیشه ، آبرومون میره ؟!!

کروبی : عه !!! آخه همین الانش هم آبرویی نداریم ، هرکی اطرافمون بود اعتراف کرد،تازه وزیر هم شدند.  روحانی هم گفت اردو کشی خیابانی !

موسوی : به جز اعتراف باید بگیم ما طرفدار رهبری هستیم و پیرو قانون و شورای نگهبان؟!!

کروبی : عه !!! دیگه بدتر شد. این رسانه های اون طرف آبی هم بی خود میگن تقلب شده .

کروبی وموسوی هم صدا  : ما هم می خوایم توبه کنیم !!!


مجموعه تازه نفسی که مسئولیت های کشور را برعهده گرفته اند ، در راه دشوار مسئولیت ، از سلاح ذکر ، توسل و اعتماد به خدا استفاده کنند. امام خامنه ای .


گاهی وقت ها فکر می کنم ، این همه می گویند پیرو رهبری ، پیرو رهبری یعنی چی ؟!! چه معنایی دارد ، یعنی تکنوکراسی ، یعنی مخالفت با اقتصاد مقاومتی ، یعنی طرح تحول آموزش پرورش را قبول نداشتن ، یعنی خودباوری نداشتن ،  آزادی به معنای بی بند و باری!!! نمی دانم فقط می دانم اخیرا یه نظریه اومده ، فقط حرف بزن ، عمل رو یه کاریش می کنیم .وقتی خیلی به ذهنم فشار می آورم یاد جمله استاد شهید می افتم که می فرمود : خطر نفاق همیشه اسلام را تهدید می کرده است ولی همیشه به یک شکل نبوده بلکه هر دوره ای و هرعصری به شکل تازه ای ظاهر گشته است .

۱۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۹۲ ، ۰۸:۴۲
حامد برزگر

شب ها پس از افطار طبق معمول چیزی که اولویت اول برخی از هم میهنان میشود چیزی نیست جز سریال های ماه رمضان .بگذریم از اینکه حتی بعضی از مساجد نماز جماعت را نیز یعد از سریال اول می خوانند ،یعنی این سریال ها برای برخی مهم تر از نماز جماعت است .از این جهت باید فکر اساسی برای سریال هایی کرد که این مقدار مهم و جذاب برای بینندگان است و باید به موضوعاتی پرداخته شود که مهم ترین نیاز های جامعه ما می باشد که حالا بماند که ایا این کار انجام می شود یانه ؟

برویم سراغ سریالی که می گوید بگو خب ؟! از نظر نگارنده جا انداختن و گسترش تکه کلام در جامعه مفید است اما اینکه هر سریالی ، هر تکه کلامی ، را بخواهد گسترش دهد و تکه کلام نیز پشتوانه ی دینی و اعتقادی نداشته باشد.اشتباه هست.برای مثال در حال حاضر در برنامه عمو پورنگ تکه کلام ( خطامیکنی ، جفامیکنی) رواج پیدا کرده است ، این تکه کلام مفهوم خوب و اسلامی دارد، اما اینکه یک سری تکه کلام هایی رواج پیدا کند به صرف سرگرمی مخاطب ، اشتباه به نظر می رسد.سریال مادرانه ، اگرچه شاید از نظر نگارنده نام سریال به خوبی نمی تواند این آینده نگری را به مخاطب القا کند که چه اتفاقاتی در آینده سریال پیش خواهد امد. در خانواده نقش مادر ، نقش اصلی است و تربیت کننده فرزندان می باشد.همین مادر نیز در نقش یک زن در قبال همسر خود ، همسر داری می کند،اما در نام سریال مادرانه ، این نقش دیده نشده است .در روزهای اخیر انتقاداتی در این زمینه که سریال مادرانه ، قهوه تلخی است بر سر سفره ی افطاری خانواده های ایرانی  مطرح شده است .اما هر تلخی بد نیست ، نشان دادن تلخی اشکالی ندارد اما آیا این تلخی واقعی است یا خیر ؟ یا اینکه چند درصد از خانواده ها با این تلخی روبرو می شوند باید ستجیده شود .از نظر موضوعی سریال مادرانه ، اولین بار است که به طور جدی در صداوسیما ، چنین موضوعی مطرح شده است ،اگرچه شاید ضعف می باشد اما اینکه حالا ظهور کرده جای تشویق دارد. در موردمحتوای سریال مادرانه نقدهایی وارد می باشد.برای مثال در اکثر سریال های ایرانی عادت کرده ایم که همه چیز خوب تمام  شود ، اما ایا براستی ما اگر در دنیا اشتباهاتی داشته باشیم تاوان همه ی اشتباهات در همین دنیا خواهیم دید؟!! کلمه تاوان ، که اکثرا توسط اردلان تکرار می شود به مخاطب این حس را القا می کند که تاوان گناهان در همین دنیا خواهد بود.اینکه همه ی بلایا در یک سریال  بر سر یک نفر فرود می آید و کسی که مذهبی یا دیندار است بلایی به سرش نمی آید آیا واقعا در دنیای واقعی نیز این چنین خواهد بود؟!! متاسفانه در خانه اردلان ، پیرزنی است مذهبی  و در طرف دیگر در خانه حاج آقا ثانی پیرمردی مذهبی هست و قران می خواند این رویداد که فقط پیرزن ها و پیرمردها نماز می خوانند همیشه در سریالهای ایرانی تکرار می شود و اشتباه می باشد .حتی یک بار نشد مریم نماز و قرآن بخواند.


عید فطر برهمه خوانندگان مبارک .

در پاسخ آقای حجاریان : تدلیس را اگر می گویید ، 24 خرداد به طبع نظر شما یعنی همین تدلیس که شما میگید، باید آقای قالیباف رای می آورد؟ چرا رای نیاورد ، آقای حجاریان باید عذرخواهی کنید اینکه بگویید تقلب نشده فایده ندارد.

همنشین : اهمیت دو خط بالا خیلی زیاد نبود که یک پست بهش اختصاص بدم.


۲۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۹۲ ، ۱۵:۳۳
حامد برزگر
همیشه وقتی تنها می شویم ، عادت نداریم خودمان را تحمل کنیم ، اصلا ساده تر بگویم دوست نداریم تنها باشیم ، براستی چرا ؟!! چرا تحمل اینکه با خودمان تنها باشیم و اندکی فکر کنیم که چه کسی هستیم و به کجا خواهیم رفت و اصلا برای چه امده ایم را نداریم ؟

زحمت فکر کردن را ازتان می گیرم ، چون ، چون دوباره می گویم چون از خودمان خسته شدیم و طاقت همنشینی با خودمان را هم نداریم ، آنقدر خودمان را فراموش کردیم که دیگر تحملش را نداریم، اگرچه اگر تنها شدیم و اندکی فکر کردیم ، متوجه خواهیم شد چه بلایی بر سر خودمان آوردیم ، همین کلمه سه حرفی نفس ، را از یادمان برده اند ، اما چه کردیم که از یادمان برده اند ، من نمی گویم او برایت می گوید

ولاتکونو کالذین نسوا الله فانساهم انفسهم .

یعنی یادمان برده اندخودمان را ، عظمت مان را . گاهی اوقات « به بل هم اضل » اصلا فکر نمی کنیم ، حتی گاهی که،  کسی به ما می گوید حیوان  نیز ، متوجه نمی شویم ، فقط سریعا بخاطر توهینی که به ما کرده اند پرخاش می کنیم ، غافل از اینکه شاید بدتر از همان حیوان هم باشیم .

شاید دوستانی که می خوانند به خودشان بگویند ، اه ، دوباره از اخلاق و معنویت، این مطالب خشک و مقدس چی هست که هی از آن دم می زنید

نمی دانم چرا عادت کرده ایم ، شاید به ما تلقین کردند ، شاید فکر و اندیشه مان را گرفته اند که این چنین به این عقاید ، نسبت خشک ومقدس و حتی تاریخ گذشته  می دهیم !!!

چرا یک لحظه فکر نمی کنیم شایدبه احتمال  1 درصد آنچه 124 هزار پیغمبر گفتند اساس هستی باشدو اگر برخلاف این نظم حرکت کنیم ، قطعا و قطعا موفق نمی شویم و یا در آینده مشکلاتی به سبب اعمالمان گریبانگیرمان خواهد شد .

بگذارید مثالی ساده بیاورم این تمدن به ظاهر بزرگ غربی که ما فقط از بیرون آن را تماشا کردیم و به به و چه چه کردیم به نظرتان چه مشکلاتی دارد ، و این مشکلات از کجا ناشی شده ؟  اصلا یک سوال اساسی تر چرا رشوه ای که در اسلام حرام است در غرب نیز آن را یک فساد می بینند ؟چرا به ان به مانند حجاب ایراد وارد نمی کنند ، جوابش ساده است چون به زیان های آن پی برده اند در مورد حجاب نیز به زیان هایش پی برده اند اما در سراشیبی قرار گرفته ند که دیگر امکان ترمز کردن ندارند . حکایت ما نیز همین است ، ما اغلب تا ضرر وزیان چیزی را نفهمیم به آن بی توجه هستیم ، در مسئله اسلام واجکام ان نیز همین است .اگر نفهمیم نماز صبح چه فایده ای دارد آن را نمی خوانیم ، اما چه سود که فقط 70 یا 80 سالی در این جهان بیشترنیستیم که بخواهیم همه چیز را تجربه کنیم ، پس چه بهتر وراحت تر اینکه به سازنده جهان ، به آن که سود و ضرر جهان را میداند تکیه کنیم ، نه هر کسی که با عقل ناقص خویش یک نظریه ای داد ، از کجا معلوم فردا غلط و اشتباه از آب دربیاید ، این همان حکم عقلی است .


البته در مسئله حجاب  بهره برداری از شخصیت زن به عنوان کالا نیزمطرح هست ، و التذاذ مردان از زنان نیز مطرح است چنانکه وقتی کارخانه سیگار فروشی در امریکا می خواهد سیگارش به فروش برود ، این نظریه را می دهد ، مرد با زن برابر است چرا یک زن سیگار نکشد.

می دونم خیلی این طرف و اون طرف پریدم ،شرمنده ام .مهم این بود که چرایی پاراگراف اول ، ممکن است نوع نگاه به دین واحکام آن باشد که در پاراگراف آخر بحث شده .

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مرداد ۹۲ ، ۲۰:۲۳
حامد برزگر
اگرچه تصمیم داشتم ننویسم ، اما سعی و تلاشم بی نتیجه بود ، معرفی کابینه دکتر روحانی برایم آرامشی باقی نگذاشته بود ، کابینه ای که شاید ، شاید ، اگر نمایندگان بخواهند پیرترین کابینه انقلاب را رقم خواهد زد ، شاید کابینه مد نظر روحانی ، با وجود این سن و سال ، نتواند تحرک و پویایی لازم را داشته باشد و این انجام سفرهای استانی و دیدار های مردمی را در حالت تعلیق در آورد، اگرچه واژه تعلیق برای مردم ما ، آشنا و نفرت انگیز است ، اما به نظر می رسد این بار هم با اشتراکاتی ، برای مردم روستا اتفاق بیفتد .اما این تنها ویژگی کابینه معرفی شده نبود ، که از نظر من - اگرچه شاید من ودوستانم انتظاراتمان بالا باشد- آنچه روی داده کابینه ای اعتدال گونه و یا حتی میانه رو نیست ، کابینه ای که همگی به جزء دو یا سه نفری که این هم به اجبار و فشاربرخی ،  از کارگزاران و دولت خاتمی هستند و یا افرادی هستند که در اطراف روحانی در تشخیص مصلحت بودند ، این بخوبی نشان می دهد که روحانی در شعارش صادق نبود! اما همه ی اینها به کنار ، طبیعتا انتظار ما این بود که دکتر روحانی امثال آقای زنگنه را که از لحاظ اقتصادی مشکلاتی را به همراه خود دارند را معرفی نکند و امثال آقای ربیعی را که از مشاوران میرحسین و همچنین اعضای حاضر در مصاحبه ی میرحسین در شب انتخابات هست را در لیست خودش قرار ندهد .اگرچه آنچه از ربیعی ذکر شد فقط بخشی از سوابق اوست ، او سوابق بدتری نیز دارد . از کابینه مشخص است که روحانی به نسل جدید مدیران اعتماد نداشته و به نیروهای خارج رفته و ابتدای انقلاب اعتماد بیشتری دارد ، اگرچه امیدوارم خارج رفته ها ، خارج دوست نشده باشند ، که این را ایراد و اشکالی جدی می بینم چرا که انقلاب ما را ، یک انقلابی فرض کرده اند که هیچ نیرویی را تربیت نکرده است.
اما همه ی اینها به کنار ، از دکتر روحانی از سخنرانی شان در مراسم تحلیف در مورد مسئله مذاکره تشکر می کنم.

همنشین  اول: متاسفانه بوی لجن اشرافیت به مشامم می خورد.برخی از این وزرا شرکت های ... دارند.
همنشین دوم : تو این نوشته خیلی مدارا کردیم که نه از ظریف گفتیم ، نه از آخوندی و نه از نجفی .
همنشین سوم : میگما فکر کنم اعتدال بین خاتمی و هاشمی تو این کابینه برقرار شدها.نه غلام!!!
پ ن : خیلی جلوی خودمو گرفتم به جای لفظ خارج، از غرب استفاده نکردم.
شاید در آینده نزدیک از سریال های ماه رمضان نوشتم .

۱۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مرداد ۹۲ ، ۱۸:۰۶
حامد برزگر
برای همه ی همسنگران انقلابی ام جزوه ای گذاشتم تا بتوان کوچکترین کمک را در رسیدن به اهداف انقلابیمان بکنم

لینک دانلود جزوه وبلاگ نویسی به قصد قربت



۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مرداد ۹۲ ، ۰۵:۵۷
حامد برزگر

فردا روزی است که حکم یازدهمین رئیس جمهور کشور یعنی دکتر روحانی تنفیذ می شود به همین جهت تصمیم گرفتم نکاتی را که از نظرم مهم تلقی می شوند، را بیان کنم :

-        به همان اندازه که رای مردم مهم وبا اهمیت بود ، امضای مقام معظم رهبری نیز مهم است و اهمیت آن نیز به اندازه ی رای مردم است ، اگر روزی جمهوریت نظام را دیدیم و آن را تحسین کردیم به جا است که که اسلامیت نظام را نیز تحسین کنیم ، امیدوارم منتخب ملت به همان اندازه که در نظرشان ، نظر مردم باارزش ومهم تلقی می شود ، نظر مقام معظم رهبری نیز برایشان مهم و باارزش تلقی شود.

-        پس از رحلت امام سه نوع دولت بر سر کار آمدند و با سلایق مختلف و حتی جهت گیری های مختلف خدماتی را در حد کم یا زیاد  انجام دادند ، اما آنچه مورد غفلت سه دولت قبل واقع شد فرهنگ بود، از عدم باور به تهاجم فرهنگی تا تساهل و تسامح نسبت به فرهنگ اسلامی . متاسفانه آنطور که باید و شاید فرهنگ اسلامی که می بایست تا کیلومتر ها آنطرف تر از ایران گسترش می یافت ، گسترش نیافت و تشنگی و عطش معنوی مردمی که اسیر شهوات هستند را برطرف نساخت امیدوارم دولت یازدهم با نگاهی درست و اسلامی بتواند با استفاده از هنرمندان ، فرهنگ اسلامی و انقلاب اسلامی را به آنطرف کره خاکی صادر نماید ، که این همان علت دشمنی های چندین و چند ساله غربی ها و آمریکاست .

-        آنچه مهم و باید بسیار اهمیت داده شود هدف از انقلاب کردن است ، انقلاب اسلامی با این هدف که عده ای به ریاست و مقام برسند انجام نشد ، اگر قرار بر این بود شاه و امثال او به مقامات رسیدند و در ان لذت ها بردند و با ساختن کاخ ها ، کوخ هایی را بوجود آوردند و با هر کاخی  ، شهر حلبی بوجود آمد، انقلاب شد تا نمونه ی جامعه ی اسلامی و رفتار اسلامی که  سعادت بشر است به نمایش گذاشته شود ، انقلاب نکردیم که مانند سایر کشورها تو سری خور و و ذلت گونه زندگی کنیم و ریزه خور دولت های دیگری باشیم ، بلکه انقلاب کردیم که عزت اسلامی را نشان دهیم و ساختار قلدر مابانه ی جهان را برهم زنیم ، امیدواریم آقای روحانی با مشی اعتدال در سیاست خارجه و همچنین در سایر حوزه ها به خون شهیدان انقلاب وفادار بماند.

-        طبیعتا پس از هر انقلابی عده ای از عملشان منصرف و یا اینکه روحیاتشان تغییر می کند و با نفوذ قبلی خود سعی در تغییر انقلاب همراه تمایلات خود دارند و در انقلاب ما نیز این چنین افرادی وجود دارند دولت دکتر روحانی با چشمان یصیر خود افراد را شناسایی و ازاقدام این افراد جلوگیری نماید.

-        سال 88 سال افتخار آفرینی مردم ایران و سرافکندگی بندگان قدرت است که اگر لطف الهی و بصیرت مردم نبود کشور را به قهقرا می بردند و ما نیز مانند مردم مصر به جان یکدیگر می افتادیم و دشمنان سیلی خورده از نظام خنده کنان نظاره گر ما بودند، طبیعتا بندگان خدا ، به بندگان قدرت اقتدا نخواهند کرد مگر اینکه از گناه علنی خود ، تهمت به انقلاب و نظام توبه علنی کنند، اگرچه مجازات گناهان علنی در اسلام مشخص است و این بر عهده قوه محترم قضائیه است .آنچه موجب حوادث 88 و 78 شد خودسرانه عمل کردن عده ای و بی توحهی به قانون بود ، امیدوارم دولت منتخب در طی 4 سال از این نقائص مبرا باشد.

-         اگرچه مردم از مشکلات اقتصادی ناراحت و یا حتی معترض باشند اما نباید با فراهم دیدن فضا، شعارهایی را سر دست گرفت و به مردم وعده و وعید داد و پس از گذشت 4 سال در پاسخ مردم عزیز کشورمان که همیشه در صحنه بودند عبارت نگذاشتند کاری بکنیم را نشان دهیم که این پاسخ عواقب نافرجامی چون بی اعتمادی مردم به مسئولین نظام که خواسته دشمن هست در برخواهد داشت ، بنابراین از دولت جدید خواستاریم همانگونه که همیشه دغدغه مند به بیان مشکلات مردم بوده است بدنبال حل مشکلات اقتصادی مردم عزیز ایران اسلامی باشد.


سعی کرده بودم که هم واقعیت ها مطرح بشه هم آرمان ها .

بعضی از بندها مصداق خاص دارند که به قول نشریه های دانشگاه  "حدس آن برعهده خواننده می باشد"

برام جالبه از برنامه فیتیله گرفته تا برنامه عمو پورنگ حتی تو فیلم باید تبلیغات اجناس روشاهد باشیم .نمیدونم کی این طرح رو داده ؟!! آخه وقت مردم هم مهمه دیگه !

اگر زیاد شد ، من شرمنده ام ، چاره ای نبود


۷ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مرداد ۹۲ ، ۱۶:۵۴
حامد برزگر
از نظر نگارنده مقام معظم رهبری در فرمایشات شان در دیدار دانشجویان نکات مهمی را تذکر دادند وحتی بحث های جدیدی را مطرح کردند که از میان آنها نکات زیر در خور تامل می باشد :

1- در بحث اعتقادی و اهمیت افزایش معرفت دانشجویان ، ارتباط با اساتید ارزشی و مراجع فکری را مطرح کردند ، اگرچه این مطلب در سال پیش نیز مطرح شد و ایشان در سال پیش اشاره کردند که افزایش معرفت دینی و فهم دینی با بازدید از سایت های مختلف ایجاد نخواهد شد بلکه با مطالعه کتب مطهری و همچنین مطالعه مبانی نظری انقلاب به وجود خواهد آمد ، متاسفانه اکثر تشکل های دانشجویی از این اصل غفلت نموده و به سراغ کارهای نمایشی می پردازند ، به نظر میرسد دانشجویان باید با ارتباطی دوستانه با استید قم بتوانند خلا های فکری خود را برطرف نمایند.

2- بحث مهم دیگری که ایشان اشاره کردند فهم اینکه چه موضوعی چه مطلبی در حال حاضر اولویت اصلی دانشگاه ها هستند در باره این مطلب حتی ایشان موضوعاتی که اولویت اصلی حال حاضر در دانشگاه هاست و اینکه بایداین مطالب تفهیم شود نیز اشاره کردند و موضوعات اقتصاد مقاومتی و حماسه اقتصادی و بیداری اسلامی را اشاره نمودند.

3- در مبحث دیگری همچنین فرمودند سوال اصلی را مطرح کنید اگر تقلبی رخ داده چرا اردو کشی کردید چرا از طریق قانونی اقدام نکردید ، اگر تقلبی هم نشده چرا عذر خواهی عمومی نمی کنید ، این جملات حضرت آقا باید در سطح دانشگاه بصورت مطالبه عمومی مطرح شود

4- سفارشی هم به دوستان که زود هنگام انتقادات خود را شروع کردندنیز ایشان فرمودند باید اجازه کار وتلاش به دولت جدید را داد ، البته این به معنای کوتاه آمدن در برابر اصول نیست !


از دوستانی که به دیدار یار(رهبری) رفته اند در خواست دارم خاطراتشان را برای بنده ایمیل کنند تا دوستان استفاده نایند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مرداد ۹۲ ، ۱۲:۵۵
حامد برزگر
خب حسن و رضا رفتند جلسه حسن روحانی . دکتر روحانی سخنرانی خودش رو شروع کرده بود که رضا داشت فکر میکرد که اگر روحانی رئیس جمهور بشه چی میشه !؟؟ اگر روحانی بیاد بهتر هست یا جلیلی یا قالیباف . رضا داشت به این چیزا فکر می کرد که یک دفعه متوجه شد یکی از این صندلی های جلوییش داره با کنار دستیش حرف می زنه و میگه که، ما نباید بذاریم روحانی رای بیاره ، این اگر بیاد مملکت میشه همون مملکت دوران اصلاحات ، یعنی همون بی بند و باری و آزادی مطبوعاتی که معلوم نیست مفهومش چیه . میشه هر 6 روز یک بحران ، میشه هر چند روز یک بار شبهه علیه دین . این جملات تو ذهن رضا موند و دائم بهش فکر می کرد ، جلسه تموم شد ، موقع بیرون رفتن پذیرای میدادن ، حسن برای رضا یه پذیرایی اضافی برداشت ، اما خود رضا هم پذیرایی برداشته بود ، وقتی اومدند بیرون متوجه شدند که  عجب کاری کردند ، حسن می خواست پذیرایی رو بر گردونه ولی رضا گفت بابا نمی خواد، اینا ، انبار هاشون پر از این کیک و ساندیس هاست ، حسن هم برگشت و پذیرایی رو باز کردند و دوتایی با هم خوردند .رفتند پارکینگ ، حسن موتورش رو روشن کرد و باهم رفتند ، در بین راه حسن به رضا گفت هر روز ، هرروز با ما میای خونه ، دیگه از فردا شرمنده تم ، چون فردا قراره با دوچرخه بیام ، چون مسافت خونه مون نزدیک هست و ورزش هم می کنم ، رضا گفت روت میشه با دوچرخه بیای ، دوچرخه مال کارگر هاست ، دختر های دانشگاه ببینن مسخره ات می کنن .اگر استاد ها ببینن دیگه بهت احترام نمیذارن ، مگه ندیدی اشکان با ماشین میاد و استاد ها چقدر تحویلش می گیرن ، جسن در پاسخ رضا گفت : احترام استادا به اشکان بخاطر نمراتش هست نه بخاطر ماشینش ، رضا جواب داد نه بابا ، خودم دیدم ، اون روز استاد ریاضی رو،  اشکان با ماشینش برد خونه .حسن جواب داد اگر اشکان استاد ریاضی رو برده خونه چه ربطی به احترام استاد به اشکان داره ، رضا گفت به هر حال ، پس می خواسته نمره بگیره ؟!! حسن گفت: تو سوء ظن داری.رسیدن در خونه رضا . رضا پیاده شد ، رضا گفت آخرش حالا فردا با موتور میری یا با دوچرخه ، حسن گفت : جهنم و ضرر ، با همون موتور میریم ، پول بنزینش هم رضا میده  ، رضا گفت پول بنزینش رو از احمدی نژاد بگیر من پول نمیدم ...

شب قدر ، شب شفای بیماری های اخلاقی ، معنوی ، مادی و بیماری های اجتماعی است این شب ها را قدر بدانید، برای مسائل کشور، مسائل خودتان و مسائل کشورهای اسلامی دعا کنید .امام خامنه ای

۸ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مرداد ۹۲ ، ۱۲:۴۰
حامد برزگر
 یکی از نکات در جذب نوع نگاه ورودی جدید به اطرافش هست ، حتی نوع نگاهش به خود شما ، ممکن است نگاهش منفی باشد، ممکن است مثبت باشد .دقت کنیم در جذب بدون فکر عمل نکنیم ، بدانیم مخاطب ما هر کاری را با هر هدفی انجام می دهد ، و بدون هدف کاری را انجام نمی دهد . حواسمان باشد یک نکته مهم در ابراز محبت ، خندیدن است ، یک نکته مهم دیگر این است که در جذب باید دلت برای طرف مقابل بسوزد ، حتی گاهی اوقات دلیل دلسوزی را برایش توضیح دهید ، دلسوزی هم بی جهت نیست ، یک انسان مومن برای انسان های دیگر دلسوزی می کند چنان که اساس امر به معروف و نهی از منکر نیز دلسوزی برای جامعه و دلسوزی برای فرد مقابل هست .دلسوزی از اینکه در چه فضایی قرار گرفته ایم و این فضایی که جوانان باید تاریخ ساز شوند و جوان ما ، به جای تاریخ ساز شدن ، تاریخ سوز می شود یعنی هویت خود را از دست می دهد البته فراموش نکنید هر کدام از این کارها باید درقسمت مربوط به خودش  منظورم  قسمت های شناسایی ، آشنایی و پرورش  باشد . که در صورت اشتباه در این موضوع ممکن است خللی به جذب وارد کند .

۱۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ مرداد ۹۲ ، ۱۰:۰۷
حامد برزگر