همنشین دل

ای همنشین من در این دنیا،تو تمام غم های مرا بخاطر بسپار وهمیشه در اندیشه ات نگهدار و به تاریخ بگو که عده ای همیشه بدنبال حقندونخواهند گذاشت که مستکبران بر مسثضعفان وپابرهنگان حکومت کنند.

۵ مطلب در مهر ۱۳۹۲ ثبت شده است

اگر از فرزند کوچکی که در فامیل یا خانواده خودمون حضور داره بپرسیم ٰ در آینده می خوای چیکاره بشی ! در جواب سوال قطعا خواهد گفت دکتر ٰیا مهندس یا پلیس ؟!!

اما کمی روی جواب این سوال فکر کنیم و جوانب آن را بسنجیم !

همانطور که پیداست در جواب سوال هیچ اشاره ای به رشته علوم انسانی نشده و توجه کودک و ایده آل ذهنی کودک دکتر یا مهندس یا پلیسی که صداو سیما برای او مجسم کرده است ٰ می باشد ایا با این روند تحولی در علوم انسانی اتفاق خواهد افتادٰ.با روند فعلی اکثر کودکان باهوش به سمت رشته های مزبور هدایت می شوند این در حالی است که در غرب عکس این جریان اتفاق می افتد .

اما چه شده است که ایده آل ذهنی کودک به این سمت هدایت شده است ؟!! آیا جز این نیست که کودک شغل و حرفه این رشته را می شناسد و میداند چه می کند و اینده اش مشخص است و حس مردم دوستی در ان نمایان است . اما کودک چه می داند که اقتصاد دان چه می کند !!!

سوالی اساسی تر با وجود قدم گذاشتن کودک نوجوان شده وهمراه با تصور ذهنیش در رشته خاص خودش اما در انتها به رشته مورد علاقه خود دست نمی یابد !!! به نظر می رسد نوجوان در شرایطی محیطی قرار می گیرد که به ناچار باید در کنکور قبول شود و اگر در کنکور قبول نشود با دیپلم منزلت اجتماعی ندارد و با این شرایط ناچارا رشته ای که به آن علاقه ندارد را انتخاب می کند و کارشناسی رشته را اخذ می کند و حالا به نقطه صفر مرزی رسیده که من نوجوانی که جوان شده ام به چه رشته ای علاقمند هستم و منجر به تغییر رشته در انتخاب کارشناسی ارشد می شود که پایان این تسلسل تربیتیٰ؛می شود متخصصی که هیچ نمی داند و به قول مسئولین سطح اگاهی کشور بالا می آید و از دیپلم به کارشناسی می رسد و چرخه بیکاری چهارسال دیرتر اتفاق خواهد افتاد و انرزی جوانی فرد را در دانشگاه تلف کردیم و ازدواجش را عقب انداختیم . این نظام آموزشی است که از ابتدا استعداد یابی در ان انجام نمی شود و البته در این مقوله ضعف فرهنگی بی تاثیر نمی باشد.


خیلی خودمونی : اصلا  به مذاکرات 5+1 به قول دیپلمات ها: خوش گمان نیستم و امیدوار کننده نمی دونم. 



۷ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۲ ، ۱۹:۳۶
حامد برزگر
اشتون : مذاکرات آتی با ایران نتیجه بخش نخواهد بود؛ فشار بر ایران باید حفظ شود/ کارشناس مشهور غربی: عدم همراهی ایران با خواست آمریکا، حمله نظامی را محتمل می کند.

۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مهر ۹۲ ، ۰۷:۵۲
حامد برزگر
تو ذهن خودتون بی زحمت تصور کنید، تیم ملی ایران ، ملی اون رو با تاکید بخونید ، پر از بازیکنای برزیلی بشه و حتی نحوه صحبت کردنشون و مصاحبه کردنشون برزیلی باشه و تمریناتشون هم تو برزیل باشه و حتی پیراهن زرد بپوشن ولی فقط اسم ایران روش باشه ، تازه هزینه های تیم رو هم ایران پرداخت نکنه ؟!! حالا فرض کنید همین تیم بشه قهرمان جهان ، به نظرتون چقدر من ایرانی خوشحال میشم !!

حالا فکر کنید فیلم "گذشته" از اصغر فرهادی ، تو یه کشور خارجی با بازیگر خارجی و با فرهنگ کاملا متفاوت با ایران و حتی با زبان خارجی ساخته شده و این فیلم رو به نماینده از ایران فرستادند اسکار، تا جایزه بگیره ، بعد از مسئولش می پرسن ،چرا میگه ، چون می خواستیم جایزه بگیریم!!!

تو این فضا قطعا باید تو مناظره ها باید بگیم از هنرمندان باید حمایت بشه و قص علی هذا ...


قابل توجه جوانان بیکار و مستعد : اکبر ترکان 7 سمت رسمی داره و 7 حکم ...، میدونید که تو این فضا چقدر جوانان و استعداد های ایرانی پرورش پیدا می کنن و باعث میشه سال های بعد جوانان "پرتجربه" ما سکان هدایت کشور رو تو دست بگیرند !!!


فقط همین رو بگم در مورد سفر پر از دستاورد : اوباما در دیدارش با نتانیاهو گفته هنوز گزینه ها روی میزه ، و مذاکره از نتایج تحریم ها بود !!!

هی ما میگیم عزت ، اینا میگن ما  حواسمون به عزت هست ، برند انقلابی بودن رو از دست دادیم ، هیچی هم گیرمون نیومد و حتی حرفاشون هم تغییر نکرد چه برسه به عمل !!! اینه نتایج دیپلماسی ...


۶ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مهر ۹۲ ، ۱۹:۲۰
حامد برزگر

پس از سفر رئیس جمهور به نیویورک ، رسانه های جهان به بحث پر حاشیه ی این سفر یعنی مکالمه تلفنی روحانی با اوباما می پردازند.لذا پس از این سفر نکاتی که مد نظرم هست را بیان می کنم.

1- سخنرانی دکتر روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل ، به عنوان سخنرانی که از حقوق هسته ای ایران دفاع کرد در مجموع خوب بود و می توان با اندکی اغماض کل سخنرانی ایشان در مواردی چون تحریم ها شهدای هسته ای را مصداق نرمش قهرمانانه خواند ، اگرچه صحبت های ایشان در برخی از مصاحبه ها در مورد رابطه با آمریکا و مسئله هولوکاست به واقع نشانگر اعتراض انقلابی نبود .

2- تاکنون آنچه پیش بینی می شد هدف آمریکا از مذاکره ، آنچه در مذاکره مطرح می شود نیست بلکه خود مذاکره است ،چنانچه هدف یزید نیز از گرفتن بیعت از امام حسین ،تایید حکومتش بود و الا نیازی به گرفتن بیعت از امام حسین نبود، به نظر می رسد اوباما و دولت امریکا با استفاده از مکالمه تلفنی برند مقاومت سی وسه ساله ایران مستحکمی، که در برابر خواسته های مستکبرین می ایستد تمام شده می دانند و براحتی هرچه تمام تر می توانند به کشورهایی که از قصد الگوگیری از ایران دارند این درس را بدهد که استاد تمام شما، با ما ،سر یک میز نشست.

3- البته این نکته را باید همیشه غنیمت شمرد که بعد از این، در هیچ مناظره ای و هیچ گفت گویی راه حل مشکلات اقتصادی وداخلی را دم کدخدا دیدن نمی دانندو قطعا می دانند که کدخدا منافع و اصول خود را در نظر خواهد گرفت و حتی پس از مذاکره هم مشورت با اسرائیل را عنوان خواهد کرد.

4- آنچه شاید در آینده ره آورد سفر نیویورک را این چنین عنوان کرد : اگر امریکا سعی در وانمود کردن ماهیت  صلح طلبانه ای دارد ، ایران نیز خواستار صلح هست و هیچ وقت با جنگ موافق نیست .

5- اما  سوال اینجاست آیا حال که آمریکا با ایران مکالمه داشت در فکر مردم ایران چه ذهنیت در مورد این دولت خواهد داشت ؟!! آیا هنوز ذهنیت شیطان بودن هنوز باقیست یا خیر ؟!!  این می تواند در به ضعف کشیدن بنیانی ترین اصول حکومت ایران یعنی، پشتوانه مردمی ، موفقیت محسوب شود؟

6- هر چند آمریکایی ها همیشه مدعی احترام به حقوق هسته ای  ایران هستند اما هنوز کلماتی چون شفاف سازی ، و ... که پیکان اتهام را به سمت ایران نشانه می رود در سخنانشان موج می زند و این کلمات نشان از این است که تنها در ادبیات تغییر کرده اند نه در عمل ! همچنان که  صداقت شان را نیز در قضیه تماس با رئیس جمهور به خوبی نشان داده اند.


در یک کلام : جنگ ، جنگ حق و باطل است . آنها به دنبال جهان تک قطبی اند و ما بدنبال جهان سراسر عدالتیم برای رسیدن سعادت انسانی.

عکس گرفتن با اولاند ، قیمت دلار را پایین نمی آورد درونی سازی قیمت دلار را پایین می آورد.

در ضمن در مورد هدیه آمریکا ، مثل این می مونه من برم دزدی ، بعد چند سال یکی از اقلامی که دزدیدم رو به صاحبش بر گردونم.


۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مهر ۹۲ ، ۱۶:۰۰
حامد برزگر
تو همین روز ها طیاره هایی که از زمین فرودگاه خودشون رو می کنن و به آسمان میرن ، مقصدشون عربستان سعودی هست ، عربستان سعودی که خودش رو مدعی خادم الحرمین می نامه !؟!

بر عکس وقتی طیاره ای در عربستان به زمین می شینه ، دل های مسافرین از زمین کنده میشه !

از همه ی اینها که بگذری وقتی از درب های مسجد الحرام وارد میشی و شروع می کنی به طواف ، می فهمی که تنها جایی که یک میتینگ سیاسی اجتماعی فرهنگی هست ، همین جاست ، و تو این میتینگ  که اگر همه دولت ها می خواستند این کار رو بکنند ، خیلی کار براشون سخت بود ، خدا براحتی ، تمام مسلمانان جهان رو تو یک روز ، یک جا جمع می کنه ،

این دین اسلام هست و نشان دهنده مجمع جهانی تشکیلاتی  مسلمانان !؟؟


احتمالا دوستان بپرسن چقدر بی ربط به حادثه های روز می نویسم ، آقای دکتر روحانی رفتن نیویورک و من دارم در مورد حرم امن می نویسم .

فقط یک جمله بگویم ، اختلافات ما با آمریکا و سایر کشور ها سر جمهوری اسلامی هست نه سر انرژی هسته ای و سایر مسائل جزئی ، اگر ایران تبدیل بشه به عربستان ، مطمئن باشیم ، آمریکا کلی هم به مون احترام خواهد گذاشت ، اونجا اسلام هست و اینجا هم اسلام هست اما فرق اون اسلام با این اسلام چیه دیگه بحث ویژه ای رو می طلبه !

اما اینکه آقای اوباما از نرمش قهرمانانه استفاده کرد یه جورایی فهمیدم اوباما هم حرف های رهبر رو به خوبی گوش داده !

اوباما تو صحبتش دست همکاری رو باز کرد !اما گفت اختلافات به همین سادگی حل نمیشه و همچنین سر مسئله اسرائیل گفت که کوتاه نمی آییم ، به طور کلی یعنی لبخندی رو نشون داد ، اما سر اصول خودش ایستاد .


۷ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ مهر ۹۲ ، ۰۵:۵۸
حامد برزگر