همنشین دل

ای همنشین من در این دنیا،تو تمام غم های مرا بخاطر بسپار وهمیشه در اندیشه ات نگهدار و به تاریخ بگو که عده ای همیشه بدنبال حقندونخواهند گذاشت که مستکبران بر مسثضعفان وپابرهنگان حکومت کنند.

۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

هم اینک که در اتاق حدود 20 متری خوابگاه در تهران روزگار می گذرانم چون متفکرات سده ی بیستم و یکم قلم به دست بر روی کاغذ پاره ای شروع به نوشتن کردم.

کمپین تحریم خودرو صفر چندی است قوت گرفته و راستش را بخواهید اول باری که کمپین به گوشم خورد نمی دانستم معنایش چیست حالا فکرش را بکن دانشجوی ارشد رشته مهندسی سر از کمپین در نمی آورد، اما بعد از گذشت این زمان هنوز هم من یکی در فارسی یا انگلیسی بودنش شک دارم .

ایران کشوری است که سالهاست قصد و عزم خودروسازی کرده و اینک به دلایل معلوم و مشهودی به چنین وضعیت اسفناکی رسیده است، گرچه یادم نمی رود دانشجوی کارشناسی که بودم استاد مذهبی و کانادا رفته دانشگاه یزد، چنین ضایعه ای را پیش بینی کرد! بگذریم که مرور خاطرات دردی را دوا نکند اما در ایران تنها صنایع خودروسازی نسیت که کارگرانی دارد و خط تولیدی که شبانه روز شاید 20 اتومیبل تولید کند و از گردش همین چرخ و نقاله روزگار کارگرانی سپری می شود. در ایران صنایع سیمان، فولاد، نساجی، کاشی و ... وجو دارد که ممکن است با رفتار مردم- به قول برخی صبر و مقاومت مردم تا ترقوه گردن رسیده- به چنین وضعیتی دچار شده  و برای آنها هم کمپین تحریم تشکیل شود! حالا که خوب به سلول های خاکستری ام فشار می آورم می فهمم تحریم آمریکا اگر هیچ ثمره ای نداشت لااقل تحریم کردن را یاد ملت داد.

اما کاش این تحریم ها ادامه پیدا می کرد و به خودمان هم سرایت می کرد تا شاید سودمند واقع شود مثلا صنعت ابدان خودمان را تحریم کنیم ! چرا که علت کمپین تحریم خودرو ، کاستی های مدیران خودرو ناشی شده است نه هزار کوفت و زهر مار دیگر .... خب اگر در قبال هر کاستی قرار است تحریم کنیم خب نوبتی هم باشد نوبت خودمان است!!! دانشجویی که بدون زور استاد تکلیف تحویل نمی دهد، دانشجویی که به هر ترتیبی شده از کارآموزی که پایه ی ارتباط صنعت و دانشگاه هست فرار می کند و استادی که پایان نامه مناسب نیاز کشور تعریف نمی کند اینها مقصر نیستند اگر مقصر هستند خب تحریم کنیم !؟!

ایراد کار خودمان هستیم ،تک تک ما سازنده صنایع بزرگ و کوچک هستیم، خود ما هستیم که گاهی برای کرایه تاکسی هم حاضریم دزد باشیم البته از نوع کوچکش !

 خلاصه این همه، عرایض و طویل و دراز یک حرف است نخریدن خودرو داخلی کار ضد انقلاب نیست اما منجر به بیکاری فرزندان خودمان می شود.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۹۴ ، ۱۵:۴۹
حامد برزگر