همنشین دل

ای همنشین من در این دنیا،تو تمام غم های مرا بخاطر بسپار وهمیشه در اندیشه ات نگهدار و به تاریخ بگو که عده ای همیشه بدنبال حقندونخواهند گذاشت که مستکبران بر مسثضعفان وپابرهنگان حکومت کنند.

به احتمال زیاد این سوالات در ذهن شما نقش بسته است ؟

چرا روسیه از سوریه  حمایت می کند ؟ چرا روسیه در همه نشست ها از حضور موثر ایران سخن می گوید؟ آیا روسیه  تسلیم  غرب خواهد شد یا خیر؟ آیا حکومت سوریه بدون حمایت روسیه باقی می ماند ؟ چرا گروه های مسلح به دفاتر خبرنگاران حمله کردند؟

برای پاسخ دادن به این سوالات ابتدا شرایط کشور سوریه را بررسی میکنیم .دولت سوریه پس از گذشت 14 ماه از درگیری ها حتی یکی از  سفیران یا وزیران این دولت کناره گیری نکرده با وجود پیشنهاد رشوه هایی که هر انسانی را به شک می اندازد و این نشان دهنده این است که دولت سوریه جدی ومحکم بر سر حق خود ایستاده است ، عدم حضور سوریه در نشست ژنو نیز همین واقعیت را به ذهن ها می اندازد و پافشاری دولت سوریه بر اینکه مردم سوریه باید خود برای کشورشان تصمیم بگیرندو هیچ کشوری نباید در این امور مداخله کند را در عرصه بین المللی نشان می دهد .همچنین ارتش سوریه تانک های خود را در مرز سوریه و ترکیه آرایش نظامی داده است.و در روزهای قبل نیز هواپیمای فانتوم ترکیه توسط رادار روسی پانتسیرا 5 هدف قرار گرفته شد .همه اینها نشان میدهد دولت سوریه با قدرت خود در برابر تهدیدات ایستاده و هیچ طرح غیر بومی را نمی پذیرد.

  روسیه  که در سازمان ملل با بالا گرفتن دست خود به نشانه رای منفی همه ی راهکار های غرب را به سیاه چال برده است چه منافعی را در سوریه دیده است؟!!

اولین منفعت این نه گفتن :  روسیه  پس از سالها با چنین موضعی قدرت خور را به رخ جهان می کشد. اما در هر شرایطی نباید قدرت خود را به جهان نمایش داد چون ممکن است تمام قدرت های جهان او را سر به زیر کنند.

اما اگر نگاهی بیندازیم خواهیم دید که در طرف مقابل روسیه ترکیه قرار گرفته است :

ترکیه کشوری است که می خواهد با تغییر دولت سوریه خود را جایگزین ایران در سوریه کند و در برابر قدرت ایران در منطقه خودی نشان دهد .اگر نگاهی به تاریخ بیندازیم متوجه خواهیم شد ترکیه همیشه مخالف و دشمن روسیه بوده است

هم اکنون نیز ترکیه قصد داشت با عبور خط لوله ای از ترکمنستان به اروپا ، وابستگی اروپا را به گازروسیه  کم کند. اما روسیه با مذاکراتی که با ترکمنستان داشت ترکمنستان از این کار منصرف شد اما ترکیه تلاش خود را به کار گرفت تا این کار را انجام دهد به همین دلیل با آذربایجان وارد مذاکره شد و آذربایجان این را پذیرفت این کار ترکیه بر دشمنی روسیه افزود.

در هفته پیش شاهد بودیم پوتین رئیس جمهور روسیه به اسرائیل سفر کرد به نظر می رسد سفر پوتین به این دلیل بود تا با اسرائیل در مورد شخص بشار اسد مذاکره کنند.چون روسیه حاضر نیست که از منافع خود(رادار روسی پانتسیرا 5) در سوریه دست بکشد.بلکه ممکن است اگر شخص شایسته ای جایگزین بشار اسد یافت طرحی مانند طرح یمن را در سوریه پیاده کنند.(در روزهای قبل سوریه با روسیه در این باره مذاکره کردند که سوریه  این طرح را نپذیرفته است)

اما روسیه که نمی تواند بشار اسد را در مورد طرح هایش خشنود سازد وهمچنین منافعش را حفظ کند از ایران که نفوذ زیادی روی بشار اسد و سوریه دارد کمک می خواهد تا بتواند منافعش را با ایران در سوریه  حفظ کند.به همین دلیل لاواروف وزیر خارجه روسیه نشست ژنو بدون ایران را بدون نتیجه می داند.

دفاتر خبرنگاران سوری بدلیل بازتاب واقعی حوادث سوریه توسط گروه های مسلح تخریب شد .که این نشان دهنده همان آزادی است که از آن دم می زنند.گفتنی است تمام خبرنگاران شبکه الجزایر بدلیل عدم بازتاب واقعی حوادث سوریه استعفا کردند.


همنشین اول : این طرح یمن چیه ؟

همنشین دوم : طرح کوفی عنان چیه؟

همنشین سوم : طرح یمن . یعنی توافق مخالفان و برکناری رئیس جمهور از قدرت و مصونیت جانی و قضایی برای او.

طرح کوفی عنان : یعنی به طور خلاصه .خود مردم نوع حکومت خود رو انتخاب کنند.

همنشین اول : فهمیدم !!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۴/۱۱
حامد برزگر

نظرات  (۱)

سلام
خداقوت.کلی متن نوشتی که ما نخونده بودیم.دستت درد نکنه.
این متنت هم خوب بود بازم از این گف ها بزن.سیاسی .....

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی