همنشین دل

ای همنشین من در این دنیا،تو تمام غم های مرا بخاطر بسپار وهمیشه در اندیشه ات نگهدار و به تاریخ بگو که عده ای همیشه بدنبال حقندونخواهند گذاشت که مستکبران بر مسثضعفان وپابرهنگان حکومت کنند.

۵ مطلب در آبان ۱۳۹۲ ثبت شده است

در مساله عاشورا شاید کمتر کسانی بدین فکر کنند که عاشورا و اتفاقات آن ٰ درسی برای محفل خانواده و نحوه ارتباط گیری اعضای خانواده با یکدیگر باشد .اما با نگاهی گذرا به حوادث تلخ چنین روزی مبانی عظیم ارتباط برادر ٰ با برادر ٰعمو و عمه و همهی اسامی که در عزاداری ها به گوشمان می خورد .

شاید در این روز ها این چنین سوالاتی به گوشتان خورده باشد ٰ چرا باید در مجالس شرکت کنیم و اشک بریزیم و حتی به سینه بزنیم ؟ سینه زدن و سوختن دل برای اباعبدالله الحسین چه آثار مثبتی می تواند بر رفتار های پس از عزاداری داشته باشد؟!!

به نظر می رسد کسی که در مجلس عزا ٰ لحظه ای متوجه روضه ی امام حسین شود و به یاد آورد صحنه ی حمله دشمن به خیمه را ٰ باید غیرتی داشته باشد تا اشک بریزد و اگر غیرتی نباشد از رفتار حسین متوجه اشتباه رفتاری خود خواهد شد و انحراف خود از ولایت را درک خواهد کرد و طبیعی است که تذکری در این باب لااقل به خود خواهد داد. اما ساده تر از اینها وقتی رفتار  زینب با برادر ٰ رفتار قاسم با  عمویش ٰ رفتار عباس با حسین را می بیند بعید به نظر می رسد که به خود در باب صله رحم تلنگری نزند و شاید خود متوجه این تلنگر نشود  اما به خودی خود سوالی در ذهنش در مورد این گونه رفتار ها ایجاد خواهد شد .


متاسفانه در این زمینه ها در هیئات مذهبی کمتر کار شده است و بیشتر در زمینه ولایت مداری کار فرهنگی انجام می شود که این نیز جای شکرش باقیست.

انتظار این است مداحان اهل بیت ٰ با توجه به اشعاری که انتخاب می کنند بیشترین تاثیر را برروی مخاطب خود بگذارند.


چیز دیگرى که بنده در بعضى از خوانندگان جلسات مداحى اطلاع پیدا کردم، استفاده‌ى از مدح‌ها و تمجیدهاى بى‌معناست، که گاهى هم مضر است. فرض کنید راجع به حضرت اباالفضل (سلام‌اللَّه‌علیه) صحبت مى‌شود؛ بنا کنند از چشم و ابروى آن بزرگوار تعریف کردن؛ مثلاً قربون چشمت بشم! مگر چشم قشنگ در دنیا کم است؟ مگر ارزش اباالفضل به چشمهاى قشنگش بوده؟! اصلاً شما مگر اباالفضل را دیده‌اید و مى‌دانید چشمش چگونه بوده؟! اینها سطح معارف دینى ما را پایین مى‌آورد.5/5/84 امام امت


۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۹۲ ، ۱۴:۵۴
حامد برزگر

به فراخور روزی که در حال سپری شدن است سخنان مقام معظم رهبریٰ امام امت  را که در مورد چرایی اتفاق واقعه عاشورا است را در اینجا می آورم.

اگر خواص امری را که تشخیص دادند بموقع عمل کنند تاریخ نجات پیدا می کند و حسین بن علیها به کربلا کشانده نمی شوند ... اگر خواص دیر یا بد بفهمند با فهمیدند اما اختلاف کردند کربلا ها در تاریخ تکرار خواهد شد.

وقتی خواص طرفدار حق چنان تغییر ماهیت می دهند که فقط دنیای خودشان برایشان اهمیت پیدا می کند آنگاه در جهان اسلام فاجعه با شهادت حسین بن علی (ع) با آن وضع آغاز می شود.

گمراهی و انحراف در عاشورا دو عامل اصلی داشت : 1-دور شدن از ذکر خدا وحساب معنویت را از زندگی جدا کردن 2-  دنبال شهوترانی ها و دنیا طلبی رفتن.مراقب باشیم ما هم ممکن است به این درد دچار شویم.

در تاریخ عده توابین چند برابر شهدای کربلاست توابین هم یکروز کشته شدند اما اثری که توابین در تاریخ گذاشتند یک هزارم اثری که شهدای کربلا گذاشتند نیست بخاطر اینکه در وقت خود نیامدند

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آبان ۹۲ ، ۰۷:۴۹
حامد برزگر
حسینی می مونم ٰ حسینی می میرم ...


جناب آقای زیبا کلام در یادداشتی در یکی از این روز نامه های اصلاحات به وزیر علوم پیشنهاد کرده بودند که قاطع و محکم بر سر مواضع خود پیرامون بحث آقای توفیقی و میلی منفرد در برابر مجلس بایستند و در صورتی که کوتاه بیایند باید از مواضع دیگرشان  نیز کوتاه بیایند !!!

جناب آقای زیبا کلام فقط چند سوال :

آیا جنابعالی  نگاهی که نسبت به نمایندگان مردم ٰ یا همان به قول شما نمایندگانی که درصد آرای شان به 5 درصد نمیرسد به آمریکا و سایر کشور های غربی دارید ؟!!

آیا جنابعالی که اهداف و نظام آمریکا را می بینید ٰـ که به گونه ای تعریف شده است تا از تاثیر جمهوری اسلامی و ترویج آن در منطقه جلوگیری کند ـ از خود سوال نمی پرسید که اگر در برابر چنین قدرت پوشالی مواضع خود را مستحکم و قاطع بیان نکنید فردا روزی نه از سر مسئله هسته ای ٰ بلکه از سر مسئله ای دیگر به جمهوری اسلامی ایراد خواهند گرفت و بهانه جویی خواهند کرد ؟!!

آیا امریکا و ایل و تبارش از نمایندگان مردم برای این کشور دلسوز تر و مهربان ترند ؟!!

شاید هم آمریکا در 70 یا 80 سال اخیر خدماتی به ایران کرده است  که قطعا از نمایندگان بیشتر بوده است که شما را این چنین شیفته این دولت کرده است ؟!!


آقای ولایتی هم در زمان این دولت پست گرفتند؛ از چه کسی ؟!! از جناب آقای هاشمی ؟!!

به پاس چه خدمتی ؟!!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۲ ، ۱۴:۳۹
حامد برزگر
در تمام عالم این شب ها برای دردانه زهرا مراسم می گیرند. بعد از هزار و چهارصد سال برای حسین در این دهه سنگ تمام می گذارند .

حسین در زمانه خود علیه حکومت یزید قیام کرد ؛ کم نبودند آدم هایی که حسین را کافر دانستند و اقدام اورا قیام علیه خلیفه مسلمین می دانستند ؛ کم نبودند مردمی که برای کشتن حسین در آب فرات وضو گرفتند ؛ کم نبودند مردمی که در کوفه دلهاشان له حسین بود و لی شمشیرشان علیه حسین ؛ کم نبودند مردمی که برای بردن اجر بیشتر در کشتن حسین ؛ در کربلا سنگ پرتاب کردند ؛ کم نبودند مردمی را که زردی طلا حیا و غیرت را از کف شان برد ؟!!

آن حسین زمان خویش بود اما حسین ما کیست ؟!! در آن زمان با حسین این چنین کردند و او را باطل نامیدند ٰدر زمانه ی ما حق کیست و باطل کیست ؟!! نکند برای حسین تاریخ ؛ بگرییم ؛ اما با حسین زمان خود ٰ اما با حسین زمان خود ؛ همان کنیم که کوفیان کردند. 

من و تو را نیز کربلای در پیش است ٰ یا حسینی هستیم یا یزیدی ؟!!


اقدامات آقای فرجی دانا چقدر جذاب هست ؟!! فکر کنم آمار درو با داس رو بهبود ببخشند .

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۲ ، ۱۴:۴۸
حامد برزگر

حال همه ی ما خوب است ٰ اصلا مهم نیست حال شما خوب باشد یا نه ؟!! مهم این است که زندگی ما این روز ها خوب می گذرد ! مشکلات ما کم و بیش حل شده . دیگر نیازی نیست که به دعای ندبه بیاییم ٰضجه و ناله بزنیم که آقا کجایی ؟!! چون مشکلات ما حل شده ٰ ما هر روز به کار خودمان می پردازیم و کارمون را که انجام دادیم سرمایه ای کسب می کنیم و بعد به فکر خرج کردن سرمایه ایم ! اصلا آقا برایمان مهم نیست مولایی داریم و سروری ! انتظار را نه برای تو بلکه برای حل مشکلاتمان می کشیم آن هم نه مشکلات معنوی بلکه مشکلات مادی ! امروز جمعه است و جمعه ای دیگر خواهد آمد.

از اینها بگذریم به نظر می رسد بعضی هدف از ایجاد حکومت اسلامی را فراموش کردند و فراموش کردند که اگر حکومت اسلامی تشکیل می شود فقط و فقط برای اینکه انسان ها راحت تر به سعادت برسند تشکیل می شود نه اینکه حکومتی تشکیل دهیم  تا به منافع دنیوی برسیم و بعضی در سختی روزی را به شب برسانند .


برایم سوال است که واِزه اقتصاد مقاومتی کجا رفت ؟!!!

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آبان ۹۲ ، ۱۰:۵۳
حامد برزگر