همنشین دل

ای همنشین من در این دنیا،تو تمام غم های مرا بخاطر بسپار وهمیشه در اندیشه ات نگهدار و به تاریخ بگو که عده ای همیشه بدنبال حقندونخواهند گذاشت که مستکبران بر مسثضعفان وپابرهنگان حکومت کنند.

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۲ ثبت شده است

آمدم ای شاه پناهم بده / خط امانی ز گناهم بده

ای حرمت ملجأ درماندگان / دور مران از دَر و راهم بده

لایق وصل تو که من نیستم / إذن به یک لحظه نگاهم بده

لشگر شیطان به کمین من است / بی کسم ای شاه پناهم بده

در شب اول که به قبرم نهند / نور بدان شام سیاهم بده

رضا جان


اگر خدا بخواد راهی هستم .

به قول یکی از دوستان میوه پلاسیده و پوسیده ته صندوق رو ، به چه خریدار غنی ...

۱۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۹۲ ، ۱۷:۴۲
حامد برزگر
مرغ دلم راهی قم می شود

در حرم امن تو گم می شود

عمه سادات ، سلام علیک 

روح عبادات ، سلام علیک

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۹۲ ، ۰۴:۳۸
حامد برزگر
روزهای سال 92 یکی یکی در حال گذر است . یک ماهی می شود که دولت اعتدالی آمده ، قرار است به او کمک کنیم .خوشبینانه به کارهایش می نگریم .در همین چند هزار کیلومتری ما ، مسجدی است به نام بیت المقدس .بر سر آن دعواست . نمی دانم این دعوا می شود نامش را گذاشت جنگ صلیبی یا نه ؟!! هرچه در ذهن خودم فکر می کنم در جنگ صلیبی یک طرف یک دین و طرف دیگر یک دین دیگر.اما بر سر این مسجد همچین دعوایی نیست.

کشوری است به نام ایالت متحده آمریکا ، تازگی ها ادعای جنگ کرده البته قرار بود بجنگد اما نشد .در این دنیا ، در این کره خاکی با این همه ادعا یک سازمانی نیست که بگوید کجا باید جنگ بشود ،کجا جنگ نشود  یاد اسکندر می افتم به هر کجا می خواست حمله می کرد در این زمانه که مثلا پیشرفت کردیم و عصر ماشینی هم هست همان اتفاقات می افتد . از بحثم دور نشوم ، از کوچکی به من یاد داده اند بگو مرگ بر او -مرگ بر آمریکا -فکر می کنم در درون خودم جنگی است جنگ میان وجدان و نفس.حتما اویی که در کشورش هست همان فرانسوی یا همان جرمنی ، همین جنگ در وجودش هست آخر هرچه باشد انسان است . همین انسان اگر پیرو وجدانش باشد بر حق است ، اگر پیرو نفسش باشد باطل است ، پس تا آخر جهان حق و باطلی وجود خواهد داشت ، یا باطلیم یا حق .

در همین چند قدمی من ، افرادی هستند گاهی هدفشان فقط ذرس خواندن است ، گاهی هدفشان فقط نماز خواندن است ، گاهی هم به فکر آمار وبلاگ ! خلاصه به فکر منافعش . اما آیا این همه منافع خوب است : رئیس کارخانه می شوی به فکر منافع هستی تا سود بیشتری کسب کنی ، مدیر ! مغازه می شوی می خواهی پول بیشتری گیرت بیاید اما حق و باطل کجا رفت گم شد ، گم کردیم .

آیا مسئولیت داریم اگر مسئولیت داریم نسبت به چه کسی آیا اگر در اجتماعی به وسعت کره خاکی هستیم نسبت به چه کسی مسئولیت داریم نسبت به همه زمین ؟!! یا اصلا مسئولیتی نداریم چون همانند درختی هستیم در باغ که اگر درختی را در کنارش قطع کنند برایمان تفاوتی نمی کند .

پس اینکه در قرآن می گوید لتکونوا امه وسطا به چه معنی است ، چرا نگفته تو (فرد) وسط باش چرا اسم از امت آورده ، در این روزها باید به وسعت جهان فکر کنی ، مسئولیت من وتو به وسعت جهان چیست ؟!! مهدی ، موعود است یعنی وعده داده شده است به چه وعده داده شده ؟!!

زمانی که مستضعفان ...


خلاصه مطلب این است نگاه فردی ، نگاه کشوری ، نگاه جهانی ، هرکسی باید داشته باشد.تا او بیاید.

۸ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ شهریور ۹۲ ، ۰۴:۳۲
حامد برزگر