همنشین دل

ای همنشین من در این دنیا،تو تمام غم های مرا بخاطر بسپار وهمیشه در اندیشه ات نگهدار و به تاریخ بگو که عده ای همیشه بدنبال حقندونخواهند گذاشت که مستکبران بر مسثضعفان وپابرهنگان حکومت کنند.

گشت ارشاد یا کارفرهنگی؟؟!!

يكشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۱، ۰۸:۲۷ ب.ظ

بعضی معتقدند که برای رواج حجاب باید به گشت ارشاد وطرح حجاب وعفاف وبسیاری الفاظ دیگر راضی شویم زیرااگراین کارانجام نشود نه کارفرهنگی انجام می شودونه حجاب باقی می ماند.

بعضی دیگرمعتقدند تنها برای پیشرفت ورواج حجاب بایدتنها کارفرهنگی کنیم این عزیزان معتقدند که برخی بی حجابی هاوکم حجابی ها معلول زورگویی هاوقوانین حجاب می باشد اگراین برخوردهای سخت وانتظامی نبود شاید بسیاری محجبه می شدندواین عزیزان برای اثبات مدعای خود این را متذکرمی شوندکه اگردختران ایرانی راآزاد بگذاریم ویااینکه آنها رابه اروپاببریم حجابشان قطعاً بهترخواهد شد چرا؟!!

چون به دلیل تاثیرات محیطی ورفتارهای ناشایست ممکن ، خودبه فکرحجاب فرومی روندو از نظر عقلانی حجاب را می پذیرند.

 حال اولین سوالی که به ذهن هرفردی می آیدیابهتربگویم شبهه ای که مطرح می شودگشت ارشاد یا قوانین حجاب لازم است؟ برای پاسخ به این سوال،سوالاتی رامطرح می کنیم آیا سینماویاصداوسیما یاهررسانه ی دیگرازابتدای انقلاب کاری شایسته حجاب انجام داده است؟ بگوییم اگرافرادی باحجاب شده اند به خاطراین کارفرهنگی بوده است آیا کتب آموزشی دردانشگاه یا دردوران دبیرستان ارائه شده است؟آیاحوزه علمیه کار مطالعاتی عمیق انجام داده است؟آیا نهادهای دیگرکه دراین زمینه نقش داشته اند توانسته اند کاری انجام دهند که موثرباشد؟ این مصادیق راذکرنکرده ام که این گونه وانمود کنم که کارفرهنگی تاثیرندارد خیر.این هارا ذکر کردم که یادآور شوم برخی مسئولین در این روند بد حجابی مقصرند. کارفرهنگی بامحتوای خوب تاثیردارد.اما آنچه ازابتدای انقلاب تا به حال افرادی را محجبه نگه داشته انقلاب واسلام بوده است نه کار فرهنگی .اگرنیروی انتظامی به افراد کم حجاب تذکر می دهد آنها راامربه معروف ونهی ازمنکر می کند درمقتضیات خودش خوب وزیبا است وتجلی اسلام است اما نیروی انتظامی بداند که گاه نهادهای دیگر کم کاری کرده اند ویا به خوبی کارنکرده اند که اثرش درپیاده روها یا بازارها نمایان می شود.باید نهادهای دیگرهم مواخذه شوند این یک نکته ،

آیا همه افرادی که درخیابان با لباس های زننده وپوشش نامناسب حاضر می شوند کم اطلاع هستند که بایدنهادهای  موظف کاری می کردندویا همه افراد با کار فرهنگی درست می شوند؟آیا گفتن چرایی اجرا شدن قوانین موجب می شود همه  قوانین را رعایت کنند. یا اینکه عده ای به قصد ترویج فرهنگ غرب وترویج مد لباس دست به این می زنند؟ مسلماً جواب سوال این است که عده ای مطلع دست به چنین کارهایی می زنند پس نیاز می باشد برای حفظ حریم خانواده وحفظ حریم آزادی هر فرد در جامعه با چنین افرادی برخورد شود تا بحال به این رسیده ایم که باید هم کارفرهنگی و هم گشت ارشاد در زمان خودش باشد.

حال  باید به این سوال پاسخگو  باشیم که آیا قوانین حجاب نیز برداشته شود و حجاب آزاد باشد یا خیر؟        

 ابتدا تجربه را می نگریم ؟ در اروپا پس از قرن بیستم که حجاب آزاد شد و فرهنگ برهنگی به بهانه ی آرامش و آزادی انسانها ترویج داده شد چه اتفاقی افتاده است ؟ اتفاقی که خیلی از نظریه پردازان آن را دلیل فروپاشی تمدن غرب می نامند .نتایج این  فرهنگ که بعد از یک قرن پیاده شده است چه بوده :

 زن چون ابزاری است در دسترس مردان و قابل خرید وفروش ، زن کالایی شده است برای جذابیت فروشگاه ها ، تبلیغ کالاهای سرمایه گزاران ، معضل کاهش جمعیت کشورها ، تضعیف حریم خانواده و از بین رفتن محبت و...که  شرح و بسط هر کدام از آنها نوشتاری را می طلبد.

تنها یکی از آثار ازادی حجاب را ذکر می کنم اگر حجاب آزاد باشد حتما عده ای حجاب خود را برداشته و تبرج وخود نمایی می کنند پیامد این فضا که برخی آن را نامهربانی به خانم های دیگر می دانند این است که خانم هایی که شروع به این کار می کنند متاسفانه بازاری را ترویج می دهند به نام بازار عرضه ناز وتبرجات .در این بازار که افراد در جامعه  به جای اینکه استعداد های خود را شکوفا کنند و نقش خود را ایفا کنند زینت های خود را نشان می دهند تا اهمیت خود را نشان دهند با وجود چنین بازاری خانم های دیگر برای اینکه در این بازار شکست نخورند و زیبایی های ذاتی و خداوندی خود را نشان دهند ویا به اصطلاح شکست نخورند به این کار تشویق می شوند همچنان که در برخی از دبیرستان ها در زمان حاضر دخترانی خجالت می کشند که دوستی از جنس مذکر ندارند ودر این فضا تنها دلالان بازار سود کافی را برده ولذت می برند و فضای امن وآرام جامعه و سوق دهنده به سمت تعالی انسان را به سمت فساد  می کشند .فضایی را که اسلام برای پیاده کردن آن ،حکومت تشکیل می دهد.


همنشین اول :امروز چقدر جلسه شلوغه ، همنشین ها زیاد شدند،

همنشین دوم : شنیدم بعضی ، فقط و فقط بعضی هااا، صحبت ما همنشین ها رو میخونند .مطلبو ول کردند.

همنشین سوم :این آقای هاشمی هم دوباره گفته شورای فقاهتی ، ما موندیم این شورا به کی سود می رسونه ؟

همنشین چهارم :به نظرت جاسبی به دادگاه می رود یا به هیات امنا ؟؟!!

همنشین پنجم : آقایون پر مدعا مرغ کردند کیلویی 4700 یا بهتر بگم 7800.فکر کردند می تونند مردمی بودن نظام رو ببرن  زیر سوال.البته بعضی هام(اصلا منظورم اصلاح طلبا نیستا) فکر کردند ما نمی فهمیم اینا بخاطر تحریم نیست.

همنشین ششم : ملک عبدالله دم مرگش باید چه روزهایی رو پشت سر بگذاره ؟؟!!بدبخت وبیچاره!!!؟

همنشین سوم :از وزیر امور خارجه به خاطر اقدامی که انجام داده برا سوریه تشکر میکنیم ، خداییش ابتکاری بودا.

همنشین پنجم :ترکیه لائیک ، لیگ برترشو تو ماه رمضون تعطیل کرده ، سه نا از مراجع گفتن این لیگو تعطیل کنید هنوز اتفاقی نیوفتاده!!!

همنشین دوم : جمع کنید بریم!! چه خبره!!! بس دیگه!!!

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۴/۲۵
حامد برزگر

نظرات  (۸)

اللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلا...
سلام دوست عزیز
ممنون از حضور سبزت
یا علی..

اللهم عجل لولیک الفرج
۲۶ تیر ۹۱ ، ۱۹:۳۳ منتظر برزخی
سلام
ممنون که سر زدید


به امید وصال یار
۲۶ تیر ۹۱ ، ۲۰:۱۸ سید مسعود
سلام بر
اقا حامد
خوب مینویسی اما اگر یکم چاشنی جذاب بودنو بهش اضافه کنی عالی میشه
به ما هم سر بزرن
۲۶ تیر ۹۱ ، ۲۱:۵۴ جوانان عاشورایی
سلام و خسته نباشید به شما دوست عزیز
خدا خیرتون بده
وبلاگ بسیار زیبایی دارید.
اجرتون با آقا امام زمان (عج)
ممنون که به وبلاگ ما سر زدید.
مفتخریم که شما رو در وبلاگمون لینک کردیم.
دوست داشتید ما رو هم لینک کنید؛ با نام: هیأت منتظران قائم (عج)
التماس دعا
۲۷ تیر ۹۱ ، ۰۳:۵۶ مصطفی قاسمی
سلام آقا حامد
مگه شیراز هم بی حجابی داره؟




سلام نه فقط پس تهران بی حجابی داره؟
سلام
ممنون از حضورتون
ولی من با این اتفاقات اصلا موافق نیستم،چون فکر میکنم لا اکراه فی دین، در غیر اینصورت حجاب امثال ماهم بی حرمت میشه،من میگم ای کاش حجاب یه چیز آزاد بود تو کشور ما





خب من جواب شما رو داده بودم
سلام
وبلاگ جالبی دارید
اما یه سوال:آیا اسلام فقط حجاب یا اینکه حجاب فقط مختص خانم هاست؟؟؟
مسلما نه
منم یه دخترم که خدارو شکر هیچ وقت تابحال بد حجاب نبودم و یاد نگرفتم مث بقیه ظاهربین باشم اما اصلا به این اعتقاد ندارم که حرمت و غرور افراد رو له کنیم به بهونه اینکه میخوایم مملکتی اسلامی داشته باشیم به نظرمن دین هرفردی و اعتقاداتش به خودش ربط داره و اینکه ای کاش تو کشور ما بیشتر از اینکه به ظاهر افراد توجه می کردند به کیفیت زندگی مردم توجه می کردند و فکری به حال خیلیا که امروزه برا گذران زندگی تن فروشی می کنند میشد،ای کاش....






حجاب مختص خانم ها نیست .ولی امر به معروف و نهی از منکر از فروعات اسلام است.ضمنا من منظورم این بود بی اطلاع ها اطلاع پیدا کنند و اشتباه نکنند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی