همنشین دل

ای همنشین من در این دنیا،تو تمام غم های مرا بخاطر بسپار وهمیشه در اندیشه ات نگهدار و به تاریخ بگو که عده ای همیشه بدنبال حقندونخواهند گذاشت که مستکبران بر مسثضعفان وپابرهنگان حکومت کنند.

خود خودم

سه شنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۲، ۰۸:۲۳ ب.ظ
همیشه وقتی تنها می شویم ، عادت نداریم خودمان را تحمل کنیم ، اصلا ساده تر بگویم دوست نداریم تنها باشیم ، براستی چرا ؟!! چرا تحمل اینکه با خودمان تنها باشیم و اندکی فکر کنیم که چه کسی هستیم و به کجا خواهیم رفت و اصلا برای چه امده ایم را نداریم ؟

زحمت فکر کردن را ازتان می گیرم ، چون ، چون دوباره می گویم چون از خودمان خسته شدیم و طاقت همنشینی با خودمان را هم نداریم ، آنقدر خودمان را فراموش کردیم که دیگر تحملش را نداریم، اگرچه اگر تنها شدیم و اندکی فکر کردیم ، متوجه خواهیم شد چه بلایی بر سر خودمان آوردیم ، همین کلمه سه حرفی نفس ، را از یادمان برده اند ، اما چه کردیم که از یادمان برده اند ، من نمی گویم او برایت می گوید

ولاتکونو کالذین نسوا الله فانساهم انفسهم .

یعنی یادمان برده اندخودمان را ، عظمت مان را . گاهی اوقات « به بل هم اضل » اصلا فکر نمی کنیم ، حتی گاهی که،  کسی به ما می گوید حیوان  نیز ، متوجه نمی شویم ، فقط سریعا بخاطر توهینی که به ما کرده اند پرخاش می کنیم ، غافل از اینکه شاید بدتر از همان حیوان هم باشیم .

شاید دوستانی که می خوانند به خودشان بگویند ، اه ، دوباره از اخلاق و معنویت، این مطالب خشک و مقدس چی هست که هی از آن دم می زنید

نمی دانم چرا عادت کرده ایم ، شاید به ما تلقین کردند ، شاید فکر و اندیشه مان را گرفته اند که این چنین به این عقاید ، نسبت خشک ومقدس و حتی تاریخ گذشته  می دهیم !!!

چرا یک لحظه فکر نمی کنیم شایدبه احتمال  1 درصد آنچه 124 هزار پیغمبر گفتند اساس هستی باشدو اگر برخلاف این نظم حرکت کنیم ، قطعا و قطعا موفق نمی شویم و یا در آینده مشکلاتی به سبب اعمالمان گریبانگیرمان خواهد شد .

بگذارید مثالی ساده بیاورم این تمدن به ظاهر بزرگ غربی که ما فقط از بیرون آن را تماشا کردیم و به به و چه چه کردیم به نظرتان چه مشکلاتی دارد ، و این مشکلات از کجا ناشی شده ؟  اصلا یک سوال اساسی تر چرا رشوه ای که در اسلام حرام است در غرب نیز آن را یک فساد می بینند ؟چرا به ان به مانند حجاب ایراد وارد نمی کنند ، جوابش ساده است چون به زیان های آن پی برده اند در مورد حجاب نیز به زیان هایش پی برده اند اما در سراشیبی قرار گرفته ند که دیگر امکان ترمز کردن ندارند . حکایت ما نیز همین است ، ما اغلب تا ضرر وزیان چیزی را نفهمیم به آن بی توجه هستیم ، در مسئله اسلام واجکام ان نیز همین است .اگر نفهمیم نماز صبح چه فایده ای دارد آن را نمی خوانیم ، اما چه سود که فقط 70 یا 80 سالی در این جهان بیشترنیستیم که بخواهیم همه چیز را تجربه کنیم ، پس چه بهتر وراحت تر اینکه به سازنده جهان ، به آن که سود و ضرر جهان را میداند تکیه کنیم ، نه هر کسی که با عقل ناقص خویش یک نظریه ای داد ، از کجا معلوم فردا غلط و اشتباه از آب دربیاید ، این همان حکم عقلی است .


البته در مسئله حجاب  بهره برداری از شخصیت زن به عنوان کالا نیزمطرح هست ، و التذاذ مردان از زنان نیز مطرح است چنانکه وقتی کارخانه سیگار فروشی در امریکا می خواهد سیگارش به فروش برود ، این نظریه را می دهد ، مرد با زن برابر است چرا یک زن سیگار نکشد.

می دونم خیلی این طرف و اون طرف پریدم ،شرمنده ام .مهم این بود که چرایی پاراگراف اول ، ممکن است نوع نگاه به دین واحکام آن باشد که در پاراگراف آخر بحث شده .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۵/۱۵
حامد برزگر

نظرات  (۳)

سلام دوست عزیز
با وبلاگی برای تمامی سلیقه ها (طنز و عکس و مذهبی و...)
به روز هستیم
خدایی نیایی ضرر کردی
راستی سومین مسابقه پیامکی هم شروع شده
خوشحال میشیم پیشمون بیایی

پاسخ:
پاسخ:
وقت نداشتم بیام ، طبق معمول تبلیغات سانسور میشه
۱۵ مرداد ۹۲ ، ۲۰:۴۸ هادی نیاکی
سلام برادر عزیز
موضوع مهمی رو مطرح کردی؛ مشکل بزرگ ما "فکرنکردن" به مسائلی هست که داره دوروبرمون اتفاق میفته. فکر نکردن به خودمون؛ گذشته و حالمون؛ آینده‌مون و... .
سلام.
استادمون میگفت:غرب این یک قلم رو خیلی بد باخت.(منظورشون همون مسئله ی حجاب بود)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی