همنشین دل

ای همنشین من در این دنیا،تو تمام غم های مرا بخاطر بسپار وهمیشه در اندیشه ات نگهدار و به تاریخ بگو که عده ای همیشه بدنبال حقندونخواهند گذاشت که مستکبران بر مسثضعفان وپابرهنگان حکومت کنند.

پفکی با طعم خودباختگی

شنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۳، ۰۶:۳۴ ب.ظ

در حال صرف شام، طبق معمول اگهی های بازرگانی روی اعصاب تماشاچی می رود، شاید دهها دقیقه زمان صرف می شود که سریال شروع شود انگار نه انگار که میلیون ها بیننده منتظر هستند، در یک محاسبه سر انگشتی تازه متوجه می شویم ده ها میلیون دقیقه سرمایه های اکثرا جوان در حال هدر رفت می باشد. کم کم بساط مستحبات بعد شام آغاز می شود پای راست را روی پای چپ می اندازی و دراز دراز می خوابی!!! به قول حاج اقا تصاویر زیبا را از نظر می گذرانی و لذت دنیا رو می بری با انواع رنگ و لعاب ها .اما چیزی که خیلی جالب و شگفت انگیز می باشد تبلیغ پفک هست! یک دفعه می بینی در چهار ضلعی تلویزیون دو جوان بزرگسال با پیراهن دکمه باز و حتی یکی از آنها با محاسنی بلند که ازنظر نگارنده به عمد این ترکیب انتخاب شده است در فروشگاهی به دنبال پفک هستند ، پفک هایی که روی بسته بندی به نظر جذاب شان ، بازیکنان فوتبال کشورهای به اصطلاح قدرتمند در فوتبال نقش بسته است و در انتهای سر تا پا اشتباه این آگهی با وقاحت تمام از بیننده بزرگسال می خواهد که توپ طلایی پشت بسته بندی ها را به تعداد معینی جمع آوری کند تا مثلا به این جایزه برسد. کاری که ،تا انجایی که خاطر ضعیفم یاری می دهد 7یا 8 ساله بودم که این کار را انجام میدادم! از این نمونه ها با اشکالات فراوان در تبلیغات تلویزیون فراوان است و این مشتی از یک خروار است اما نکاتی که مطرح کردن آنها در این پست خالی از لطف نیست : آیا جوان 24 ساله که باید برود به دنبال تولید ، علم ، تفکر و مقولات پیشرفت یک کشور ، باید اینقدر بیکار باشد که در فروشگاهی اینطور به عنوان مصرف کننده جا زده شود و او در فروشگاهی مشغول پرسه زدن باشد حالا از این قصه پر غصه استفاده اقشاری در این آگهی که بگذریم آیا نمی شد در نقش های رنگارنگی که بر روی بسته بندی جذب کننده تان زده اید از بازیکنان ایرانی استفاده می کردید؟ مسی و رونالدو چه فضیلت اخلاقی دارند که بر بازیکنان ایرانی ارجحیت دارند ؟!! مگر ساق پای آنها با ساق پای بازیکنان ما متفاوت است ؟ آیا شایسته نبود که در برهه ی این چنینی با درج بازیکنان ایرانی موجبات خوشحالی آنها را فراهم آوریم ؟ آیا شرکت های داخلی ما خبر ندارند که بنگاه های سرمایه داری غربی روی بازیکنانی سرمایه گذاری می کنندو سعی بر الگو سازی دارند که از نظر اخلاق جنسی وضعیت اسف باری دارند؟ آیا این درست است که شرکت های داخلی ما این راه را برای آنها هموار تر کنند؟ چنین عملکردی و نقشه راهی در صداوسیما جز سلطه پول و سرمایه دار بر فرهنگ ، نتیجه دیگری نخواهد داشت و این یعنی دقیقا همان چیزی که در اروپا و آمریکا حکمفرماست !!! تبلیغات تلویزیون چه میزان به تبلیغات دوران شاه شباهت دارد؟؟!!


 

اخیرا از سر چهار راهی داشتم عبور می کردم ، بنر بزرگی زده بودند تبلیغ مدرسه فوتبال کرده بود ، خوب که به عکس بازیکن نگاه کردم ، دیدم یه بازیکن خارجی زدن، پیش خودم فکر کردم تا موقعی که جنین تفکر خودباخته ای داریم هیچ چی نمیشیم!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۲۴
حامد برزگر

نظرات  (۱۰)

۲۵ خرداد ۹۳ ، ۰۴:۱۳ نگاهی دیگر به جام جهانی از علیرضا قزوه
فردا دوباره جام جهانی است
و فرصت دوباره شیطان هاست
که حمله کنند با داعش هاشان
با توپ های واقعی و داورهای دیپلمات شان
که حمله کنند با فوروارد طالبان و با هافبک های سپاه ابرهه و مربیان اسرائیلی
و پول شاه خرفت عربستان
که بگذرند از دروازه کربلا و سامرا
نمی شود نشست و تماشا کرد
حالا این خط و این نشان
نمی شود نشست و تماشا کرد
تدبیر را و امید را
که مدتی ست
مانند دیوانه ها
فقط می خندد و لام تا کام
حرفی نمی زند.

پاسخ:
پاسخ: سلام.ممنون.آخرش رو قبول ندارم.دولت تدبیر و امید شاید خیلی به این مسئله ربطی نداشته باشه! البته از نظر من!
۲۵ خرداد ۹۳ ، ۰۴:۲۷ مصطفی قاسمی
فقط حامد میتونه از یه پفک یه پست وب بسازه!

پاسخ:
پاسخ:
سلام آقا مصطفی.مطالب زیادی هست برا گقتن، اما مطمون نیستم صلاح هست بنویسم یانه؟!!
۲۷ خرداد ۹۳ ، ۰۶:۵۰ محمد رضا باب الخانی
به نام مهربان ترین
این بنر توی شیراز بوده یا توی شهر دارالعباده؟
در پناه مهربان ترین

پاسخ:
پاسخ:
سلام.دارالعباده
از نگاه دقیق و ریزبینانه انتقادیتتون خوشم اومد خدا حفظش کنه .

پاسخ:
پاسخ:
سلام. خدا کی رو حفظ کنه!!؟
علیکم السلام . فکر نمیکردم اینقدر پیدا کردن مرجع ضمیر ش براتون سخته منظورم نگاه دقیق و ریزبینانه انتقادیتون و همچنین صاحب این نگاه دقیق بود بعدش هم اینقدر جملم کژتابی بود که دوتا علامت تعجب گذاشتین .

پاسخ:
پاسخ:
به هر حال ممنون از نظر لطفتون!
۳۱ خرداد ۹۳ ، ۱۵:۴۱ محمد رضا باب الخانی
به نام مهربان ترین
سلام علیکم
منظور از نگهبان مرزهای شرقی چه شخصیه؟
تشکر. شرمنده از اینکه تماس گرفته بودید و من متوجه تماستون نشدم.امری داشتید؟
در پناه مهربانترین

پاسخ:
پاسخ:
سلام.از بچه های جاد یزد نیس.
یاد این چندبیت می افتمک
مرغ بیگانه بود در نزد من مانند غاز
بهتر از طاووس ناز
غاز ایرانی کم از گنجشک در نزد من است
بنده فکرم روشن است!!!



۰۲ تیر ۹۳ ، ۲۱:۱۲ امیررضا حاجی بابایی
سلام برادر، بعد از اینکه وبلاگ قبلی من هک شد و به این روزگار دراومد قصد داشتم وبلاگ جدیدی بزنم تا شاید بتونم حرف هایی با سبکی متفاوت مطرح کنم، لذا وبلاگی ایجاد کردم تحت عنوان "کوی ماه" که امیدوارم از لطف دوستان در نشان دادن توانایی هایشان در زمینه های اینترنتی دور بماند. خوشحال میشم حقیر رو از نظراتتون محروم نکنید.
یازهرا سلام الله علیها

پاسخ:
پاسخ: سلام.لینک تون در وبلاگ بنده بروز شد
پست پفکی آقاحامد یزدی!!!

خدایا آیت الله را به ما چند روزی دیگر قرض بده...

بروزیم

پاسخ:
پاسخ:
سلام.آقا سید گل!!!
دوستان میگن چرا نظرشون ثبت نشده:
اولا من تمام نظراتی که میاد رو ثبت میکنم، حتی اگر داخلش بد وبیراه باشه .
دوما من فقط نظرات تبلیغاتی رو ثبت نمی کنم
سوما نظرات خصوصی رو نمیشه ثبت کرد
چهارما احتمالا نظراتتون بدست من نرسیده که ثبت کنم!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی